Bolečine v križu

Pogosto se v nosečnosti pojavijo bolečine v križu. Alja v vlogu razpravlja, kakšni so razlogi za to in kaj lahko storimo v primeru bolečin.

0
323

Alja je utrpela bolečine v križu še preden je bila prvič noseča in je opravljala drugo vrsto poklica, pisarniško delo. Veliko je sedela, čeprav se je popoldne kar dosti rekreirala. Prav ta gibalna sorazmerja, torej najprej večja količina sedenja, potem pa intenzivno gibanje, niso ustrezni za telo. Takrat se je tudi sama začela ukvarjati in bolj študirati človeško telo in gibanje. Do prve nosečnosti pa je odpravila te težave, ki se ji na srečo niso več povrnile.

V obeh nosečnostih in tudi vmes pa ti da telo vedno vedeti, če si na slabi poti. Bodisi malo začne ščipati ali pa se čuti telo bolj zategnjeno. Takrat se Alja posveti svojim vajam.

Kaj so vzroki za bolečine v križu?

Pri tem sodeluje nešteto faktorjev, ki so povezani med seboj. Iz lastnih izkušenj pa Alja pove, da pri večini te težave izhajajo iz napačnega načina gibanja skozi dan. Večina žensk, tudi v nosečnosti, čez dan dela v pisarni ali pa opravlja neko drugo delo v statičnem položaju. Ti statični položaji pa zahtevajo svoje žrtve. Najhujši problem večine nosečnic je stol. S tem Alja misli predvsem na preveliko količino sedenja v določenem intervalu in napačen način sedenja.

Za sedenjem je pogost razlog pomanjkanje hoje ali navadnega gibanja. Za nosečnico bi bilo dobro vsak dan, da prehodi vsaj eno uro, če ne dve. Prav tako se v nosečnosti spremeni drža in center gravitacije, to pa vpliva na drugačne postavitve. Alja pa je mnenja, da je narava poskrbela za to, da nas to ne bi smelo toliko iritirati, da pride do bolečin.

Problem je tudi v gibanju in zgodovini gibanja, ki smo ga imele prej. Sem šteje tudi gibanje v mladosti. Gimnastika, ritmična gimnastika, kakšni drugi ekstremne oblike športa, ki so spremenile obliko hrbtenice, podporo trebušnih mišic in tako naprej. Zaradi tega ste mogoče tudi v tej nosečnosti razvile razmik trebušnih mišic, tako imenovano diastazo rektusov, ki vam daje potem slabšo oporo za vašo hrbtenico. Nekatere nosečnice prisegajo tudi na kolesarjenje. Če imate bolečine v križu, opazujte, da ni po kolesarjenju še slabše. Pri kolesarjenju gre za novo obliko sedenja in za prisilno držo hrbtenice v neugodnem položaju.

Vsakodnevne opravke izvajamo na napačen način

Pod neustrezno gibanje skozi dan spada tudi dvigovanje otrok in na splošno kako se dvigujemo, vstajamo, kako pobiramo predmete iz tal, pralnega stroja, kako si umivamo lase, kako si zavežemo čevlje. Pri takih vrstah gibanja vsakič šteje, v kakšnem položaju je hrbtenica, kako jo obremenjujemo, kje je zadnjica, kaj delajo hrbtne mišice, kolki in kolena. Če bi živeli v naravi, bi bilo to gibanje povsem pravilno in ravno, tako kot je to videti pri otrocih do tretjega ali četrtega leta. Ta način gibanja potem zaradi okolja v civiliziranem svetu izgine. Določene mišice se skrajšajo, ker toliko časa preživimo v določenih prisilnih položajih. Ženske to potem tepe v nosečnosti, pri veliki večini žal že v prvi.

Katere so konkretne rešitve?

V včerajšnjem vlogu je bilo že objavljeno kako sedimo, prekinjamo sedenje, vstajamo in pobiramo predmete s tal. Jutri sledijo vaje, predvsem je poudarek na razteznih vajah in določenih krepilnih vajah. Po vsem tem pa si lahko pomagamo še samo z raznimi samomasažnimi pripomočki, kot so recimo masažne žogice ali valj, roke partnerja, usposobljenega manualnega terapevta, osteopata. Dodatne alternativne metode pa so še kineziotaping, ki daje nosečnici tudi oporo, predvsem, ko ima velik trebuh ali oprsje. Pomagajo tudi topli obkladki ali tople kopeli.

Vzrok za bolečino pa ni nujno, da izvira le iz živčno-mišičnega-skeletnega sistema, lahko jo povzroči tudi neustrezna elastičnost ali zakrčenost ligamentov maternice, ki se vpenja v vaše telo in tudi v predel križnice.  Tako si  največkrat zaradi sedenja ti ligamenti zakrčeni, kar zmanjšuje prostor otročku v maternici, kar ni dobro niti zanj. Te vezi pa vlečejo tudi vašo hrbtenico in posledično povzročajo bolečine. Obstajajo tudi tehnike, ki te ligamente sproščajo, ki pa so tudi svetovno znane. Ena je rebozo tehnika, ki jo izvajate skupaj z vašim partnerjem. Druga pa je pozicija “forward leaning inversion”, kar pa sledi še v naslednjih vlogih.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here