Prehrana malčka

0
2220
Otroški obrok
Otroški obrok

Pomembno je, da si starši vzamete čas za pripravo otrokovih obrokov, predvsem pa se morate zavedati, da ste s svojimi prehranjevalnimi navadami tudi sami zgled otroku.

Kaj naj otrok je?

Raziskovalni inštitut za otroško prehrano priporoča:

  • veliko živil in napitkov rastlinskega izvora,
  • zmerno živila živalskega izvora,
  • varčno z živili z veliko maščobami.

Otroci so bolj občutljivi na kakovost prehrane kot odrasli, saj prečiščevalni in izločevalni organi še niso povsem razviti. Prebavni sistem učinkoviteje vsrkava snovi iz hrane in posledično je otrok manj zaščiten pred nezdravimi snovmi.

Mojca Cepuš, nutricionistka, priporoča: »Starši najprej poizkusite z zelenjavo
in malo sadja, da se otrok prehitro ne navadi samo sladkega okusa. Zaradi pogostih alergij pa je treba namenjati pozornost jajcem, kruhu, jagodam, svinjini, paradižniku, agrumom, soli in začimbam. Večina alergij se po navadi razvije v prvem letu starosti. Najbolje je, da uvajate eno novo živilo na teden.«

Katere snovi otrok potrebuje?

Za zdravje in razvoj potrebuje otrok zadostno količino proteinov, ogljikovih hidratov, maščob, vitaminov in mineralov.

SKUPINA HRANEHRANAVSEBUJE
Veliko proteinovPiščanec, riba, ovčetina, govedina, svinjina, drobovina, jajca, sir, lešniki, stročnice.protein, maščobo, vitamine A, D, B
Mleko in mlečni izdelkiMleko, smetana, jogurt, sladoled, sir.protein, maščobo, kalcij, vitamine A, D, B2
Zelena in rumena zelenjavaZelje, brstični ohrovt, špinača, ohrovt, stročji fižol, buče, solata, zelena.minerale, vključno s kalcijem, klor, krom, kobalt, baker, magnezij, kalij in natrij
AgrumiPomaranče, grenivke, limone.vitamin C
Ostalo sadje in zelenjavaKrompir, pesa, koruza, korenje, cvetača, ananas, marelice.ogljikove hidrate, vitamine A, B, C
Mleko in žitni pripravkiPolnovredni kruh, rezanci, rižprotein, ogljikove hidrate, B vitamine, železo, kalcij
MaščobeMaslo, margarina, rastlinska oljavitamina A, D

Že pri drugem letu starosti lahko otrok je v glavnem vsa živila, pomembno pa je, da ima pri vsakem obroku vsaj eno hranilno proteinsko jed na dan in vsaj štirikrat mu starši pripravite sadje in zelenjavo.

Prepovedanih pet

Starši se poskušajte izogibati:Zdrava_prehrana_2

  • belemu sladkorju – raje ga zamenjajte z melaso ali javorjevim sirupom
  • homogeniziranemu mleku – zamenjajte ga za mleko iz mlekomata
  • hidrogenizirani maščobi – kokosova maščoba ali maslo sta odlična nadomestka
  • izdelke iz bele moke raje zamenjajte za tiste iz polnovredne moke
  • rafinirano sol lahko nadomestite z nerafinirano

Raziskave potrjujejo …

  • Ocvrta in hitra prehrana, izdelki iz prečiščenih žit, že pripravljeni obroki in sladkor – vse to vpliva na obnašanje vašega otroka! 44 % otrok, ki se slabo prehranjuje ima težave z obnašanjem v primerjavi s 16 % otrok, ki se zdravo prehranjujejo in imajo prav tako težave z obnašanjem, poročajo iz Amerike. Približno polovica otrok s slabo prehrano ima pogoste napade lakote za sladkarijami. Od teh jih ima 44 % slabo koncentracijo, 39 % slab spomin in 37 % opazna razpoloženjska nihanja.
  • Nepražena semena in oreščki, zelenjava in ribe kar za dvakrat povečujejo možnost, da bo vaš otrok kasneje v šoli dosegal boljše rezultate.
  • Otroci, ki so jedli veliko mlečnih izdelkov, so imeli na šolskih testih rahlo slabše rezultate od povprečja.
  • Ni vseeno kaj vaši otroci zajtrkujejo! Raziskave so pokazale, da so otroci, ki so zajtrkovali sladkarije, na testih spomina in koncentracije dosegali rezultate 70-letnikov. Na testih se je najbolje odrezal visoko beljakovinski zajtrk, npr. sendvič s fižolom. Kombinacija beljakovin in vlaknin v fižolu vsebuje čarobno formulo. Naučite se pripravljati okusne namaze iz stročnic. Če otroku zjutraj stročnice ne teknejo, lahko poskusite s ovsenimi, pšeničnimi ali ječmenovimi kosmiči.

»Čudežna« živila in dodatki

»Če želite prehrani svojega otroka dodati vitaminsko-mineralne dodatke, ki bodo spodbujali imunski sistem, potem se odločite za naravne preparate. Izbirate lahko med sokom aloe vere, zelene magme (ječmenova trava), algami, pivskim kvasom ali melaso – te snovi telo razkisajo, razstrupljajo, dodajo potrebna hranila, ki jih v telesu mogoče primanjkuje, pomagajo pri brezhibni obnovi celic in ohranjanju dednega zapisa. Zelo priporočljivo je v prehrano otroka vpeljati kokosovo maščobo, ki prav tako spodbuja imunski sistem in neposredno deluje proti patogenim bakterijam in virusom. Ne pozabite tudi na propolis in ostale čebelje izdelke ter ribje olje, ki vsebuje velike količine omega 3 maščobnih kislin, ki so pomembne za delovanje možganov. Če otroku pripravite jagode in borovnice ste naredili še eno dobro potezo, saj boste tako izboljšali njegovo koordinacijo, koncentracijo in kratkoročni spomin,« svetuje Mojca Cepuš.

Zabavno prehranjevanje

Za otrokovo in naše zdravje je bistvenega pomena, da jemo svežo in raznovrstno hrano in to najlažje naredimo tako, da si vsak dan v tednu obarvamo z drugo barvo.

DANBARVAŽIVILAVPLIV
PonedeljekRumenaAnanas, marelice, koruzna enolončnica, rumena paprikaUtrjevanje spomina, umskih sposobnosti
TorekRdečaJagoda, lubenica, paradižnik, lečaVeliko vitamina C in ostalih antioksidantov
SredaZelenaSolata, brokoli, kivi, grozdjeIzločanje strupov iz telesa, uravnavanje bazičnosti in kislosti telesa
ČetrtekOranžnaMango, korenček, pomarančaVitamin A
PetekRjavaPolnozrnate testenine, fižolVlaknine, ki uravnavajo prebavo in maščobe v krvi
SobotaBelaŠampinjoni, mlečni izdelkiDober vir kalcija in fosforja, pomembna za zdrav kostni sistem
NedeljaModraBorovnice, jajčevec, sliveMirnost in zbranost

Sodelujoči strokovnjaki:

Mojca Cepuš

http://www.prehrana.info/sl

nutricionistka, Svetovanja o zdravi prehrani in hujšanju, Befit

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here