Živila, ki se jim nosečnica izogne

0
622

Zdrava prehrana omogoča zdrav razvoj ploda in oskrbovanje s potrebnimi hranili tako bodoče mamice kot otroka. Poleg hrane se tudi veliko gibajte in bodite na svežem zraku.

Izogibajte se industrijsko pripravljenim živilom. Še posebej hrani s ‘praznimi’ kalorijami (gazirane in negazirane pijače z dodanim sladkorjem, pomfri, čips, mesni izdelki, industrijske slaščice), ki vsebuje le malo ali nič kakovostnih beljakovin, prehranske vlaknine, nenasičenih maščobnih kislin, vitaminov in mineralov.

Ne uživajte vnaprej pripravljene surove zelenjave in surovega sadja za neposredno uživanje (pakirana solata, zelenjava iz solatnih barov, surovi kalčki, smutiji, pakirano narezano sadje), predvsem če hrana že dlje časa stoji. Zaradi morebitne onesnaženosti z zdravju škodljivimi mikroorganizmi se izogibajte tudi pakiranemu ali zamrznjenemu jagodičevju, razen kadar ga potem termično obdelate.

Ne uživajte surovega mesa; v jedeh, kot so carpaccio, tatarski biftek, ali manj pečenega ali premalo pečenega mesa, pripravljenega na različne načine (ne glede na način priprave: na žaru, v ponvi, v pečici). Z uživanjem takšnih živil se izpostavljate tveganju za zastrupitev s patogenimi bakterijami, kot sta npr. salmonela ali VTEC, virusi in paraziti, kot je toksoplazmoza.

Ne uživajte mesnih izdelkov, ki niso termično obdelani (prekajena šunka, suhe klobase in salame , sušen pršut).

Ne uživajte surovega mleka in mlečnih izdelkov narejenih iz surovega mleka zaradi možne prisotnosti bakterije rodu listeria. Ne uživajte sirov s plemenito plesnijo, kot so brie, gorgonzola, rocquefort, in drugih sirov s plesnijo, saj se zaradi nepravilne hrambe plemeniti plesni lahko manj opazno pridružijo tudi zdravju škodljive plesni, ki sproščajo toksine in povzročajo zastrupitve.

Ne uživajte surovih jajc in jedi iz surovih jajc, kot so sveže pripravljena majoneza, šato, tiramisu in druge kremne sladice z jajci; prelivom za solate, saj praviloma niso toplotno obdelani in obstaja verjetnost zastrupitve z bakterijami, kot sta salmonela in kampilobakter.

Ne uživajte večjih količin gob, še posebno ne, če jih ne poznate.

Ne posegajte po žajblju, cimetu, šentjanževki, timijanu, meti, sivki ter ognjiču, komarčku.

Priporoča se popolno abstinenco alkohola, cigaret in kofeina.

Vegetarijanski in veganski način prehrane v nosečnosti

Če ste se do sedaj prehranjevali vegetarijansko ali vegansko, se lahko tako prehranjujete tudi v času nosečnosti. Vendar imejte v tem obdobju na jedilniku še pestrejši izbor živil in prave kombinacije (škrob/stročnice): sadje, zelenjava, integralne žitarice, oreščki, semena, stročnice. Strmeti morate k čim boljšemu izkoristku rastlinske hrane. Vegetarijanka prehrana, ki vključuje mlečne izdelke in/ali občasno ribe in/ali jajca, ni problematična za zadosten vnos vseh potrebnih hranil in energije. Ob strogi veganski prehrana vam svetujemo, da o tem obvestite ginekologa, ki vas bo skrbneje spremljal, da ne bi ogrozili svojega zdravja in zdravja ploda zaradi morebitnih hranilnih primanjkljajev. Bodite pozorni na zadosten energijski vnos in vnos folne kisline, kalcija, železa, vitamina B12. O načinu prehrane se posvetujte s svojim ginekologom, ki vam bo na podlagi vaših krvnih izvidov predpisal ali svetoval dodatke posameznih hranil (vitaminsko mineralni dodatki). Ničesar v obliki prehranskih dopolnil v telo ne vnašajte na svojo roko, četudi ste to redno jemali pred nosečnostjo.

Sodelujoči strokovnjaki:

Andreja Širca Čampa

http://www.nutriticon.si/

univ. dipl. inž., klinična dietetičarka

Anja Pristavec

https://www.prehrana.info/

mag. inž. prehrane, svetovalka za prehrano, hujšanje in diabetes

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here