Zdrava hrana za dojenčke in malčke

0
1027
Zdrava prehrana dojenčka
Zdrava prehrana dojenčka

Ni dobrih ali slabih živil. Predvsem izbirajte zdravo hrano za dojenčke in malčke, ki vsebuje hranilne snovi.

V prvih mesecih življenja njihove potrebe po hranilnih snoveh popolnoma zadovolji materino mleko, kasneje, v času prehoda na gosto hrano, je pomembna prava kombinacija goste hrane in mlečnih obrokov. In ko začne otrok jesti pri družinski mizi, bi morali biti pozorni na zdravo prehrano. Tukaj je nekaj smernic s hranilnimi snovmi, ki sestavljajo zdravo prehrano za dojenčke in malčke.

Sadje in zelenjava

V fazi prehoda na gosto hrano zdrava prehrana vsebuje veliko zelenjave in sadje v manjšem deležu. Oboje zagotavlja pomembne minerale in vitamine. Tudi za dojenčke in majhne otroke obstaja pravilo petkrat na dan: 3-krat dnevno zelenjava, 2-krat dnevno sadje, surovo ali kuhano. Začetno zelenjavo za dojenčke sestavljata pastinak in korenje. Prav tako lahko začnete s katero koli drugo vrsto zelenjave, ki nima premočnega okusa. Otroku lahko naredite tudi pire iz banan, jabolk ali hrušk. Pazite pri sadnih sokovih, ki zagotavljajo veliko vitaminov, vendar vsebujejo tudi veliko sladkorja. Otrok naj pije vodo ali nesladkan čaj, če pa že pije sok, mu ga razredčite v razmerju 1:5.

Žita

Žita so najpomembnejša živila za zdravo prehrano dojenčkov in majhnih otrok, ker vsebujejo visoko kakovostne ogljikove hidrate, ki so glavni dobavitelji energije. V prvem letu otrok kruha še ne prebavlja pravilno, zato je bolj primerna kakšna žitna kaša

Krompir

Krompir vsebuje veliko dobrih ogljikovih hidratov in zato ga je treba čim pogosteje vključiti v toplo hrano za dojenčke.

Ribe in meso

Če otrok ne je mesa, se posvetujte s pediatrom. Meso vsebuje zaloge vitaminov, mineralov in predvsem železa. Zato brez uživanja mesa pride do pomanjkanja beljakovin. Ribe vsebujejo omega-3 maščobne kisline in jod. Za zdravo prehrano dojenčkov in malčkov naj bodo ribe vsaj enkrat na teden na jedilniku.

Mleko in jajca

V prvih mesecih življenja mleko pomeni celotno zdravo prehrano za vašega otroka, ker je mleko in mlečni izdelki vir kalcija, pa so pomembni tudi kasneje.

Maščobe

Maščobe so bistvenega pomena, vendar morajo biti zdrave. Za otroško prehrano je priporočljivo olje oljne repice, ker vsebuje zdrave maščobe in ima blag okus. Otrok pa naj ne uživa hitre hrane in (če se le da) sladkarij, saj nezdrave maščobe v večjih količinah vodijo k prekomerni telesni teži.

Vir: Gofeminin

Sodelujoči strokovnjaki:

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here