Zdrava črevesna flora in imunski sistem

0
241
Zdrava črevesna flora
Zdrava črevesna flora

Otroku ponudite zdravo prehrano, polno vitaminov in mineralov, da bo njehova črevesna flora ostala zdrava in bo s tem krepil imunski sistem.

Imunski sistem se krepi z zdravo hrano, veliko gibanja na svežem zraku, dovolj spanja, primernimi igrami in vsekakor s tem, da se otroka ne drži v sterilnem okolju.

Hrana polna z vitamini in minerali

Izbirajte rastlinska živila, polna vitaminov in mineralov (krompir, riž …). Železo je pomembno za oblikovanje nohtov in las, strukturo kože in odporen imunski sistem. Živila, ki vsebujejo veliko železa, so stročnice, meso, ribe, jajca, oreščki, pesa, vodna kreša in zelena listnata zelenjava. Izogibajte pa se sladkarijam, rafinirani hrani, sladkim pijačam, predelani hrani z vsemi kemijskimi dodatki, beli moki in soli.

Vitamin A je v najdete v korenju, temnozeleni in rumeni zelenjavi ter v paradižniku, v mlečnih izdelkih, jetrih in jajcih. Vitamin A povečuje odpornost proti okužbam in je nujno potreben za rast, zdravo kožo, dober vid, krepi tudi imunski sistem. Vitamin C je potreben je za zdravo tkivo in celjenje ran, saj pomaga v boju proti infekcijam. Dober vir vitamina C so brokoli, sladka paprika, krompir, špinača, cvetača, agrumi, črni ribez, melona, papaja, jagode, kivi. Kalcij otrok potrebuje za močne kosti, dobre zobe in rast, najdete ga v mlečnih izdelkih, zeleni listnati zelenjavi, stročnicah.

Jeseni in pozimi je po naravni poti težje dobiti vitamin D, saj ni veliko sonca. Z otrokom pojdite zato čim večkrat na sprehod in se igrajte na svežem zraku. Vitamin D pomaga pri presnovi in redni dnevni prebavi. Zadostuje 10 do 15 minut na prostem dnevno. Živila, ki vsebujejo večje količine vitamina D, pa so mastne ribe, kot so losos, slanik, skuša ali tuna, avokado, gobe in mleko.

Zdrava črevesna flora

Zdrava flora v črevesju in prebavni encimi so nujno potrebni za pravilno razgradnjo vseh hranil. Otroci, katerih črevesna flora ne deluje optimalno, imajo težave, ki se odražajo na koži, imajo slabši imunski sistem, pogosto zbolevajo, imajo prebavne motnje, in posledično se jim kopičijo toksini v telesu. Pomembno je naravno vzdrževanje zdrave flore, ki jo dosežemo z uravnoteženo sezonsko prehrano, ki je nujno potrebna za zdrav razvoj otroka. Prehod na družinsko hrano naj poteka postopoma, da ne obremeni otrokove prebave. Otrok naj uživa veliko sezonsko lokalno pridelane zelenjave in sadja, domače jogurte, kefir, kislo mleko, kislo zelje, kislo repo, fermentirane izdelke itd.

Sadje je sladko, zato naj bo uživanje zmerno. Uživanje mešanega sadja hkrati lahko povzroča vrenje v črevesju. Sadje je treba uživati ločeno od ostale hrane – nikoli kot sladico po kosilu, ker v črevesju zavre in se hrana ne prebavi. Sveža zelenjava ima veliko encimov in ugodno vliva na črevesno floro. V njej so pomembne vlaknine. V kolikor otrok nima redne dnevne prebave, dodajte v prehrano živila z vlakninami in več tekočine, da bodo vzpodbudile otrokovo prebavo. Na črevesno floro negativno vpliva tudi uporaba antibiotikov. Pokazatelj slabe prebave je tudi slab zadah. Veliko vlaknin vsebujejo sadje in zelenjava, zmleta lanena semena ter indijski trpotec, a otroci naj vlaknine dobijo z zelenjavo in sadjem. Dodatkov vlaknin ne potrebujejo.

Probiotiki

Otroci ne potrebujejo dodatne uporabe probiotikov, ko pa jih, naj bo jemanje teh dolgotrajnejše (mesec, ne le en teden). Z dodajanem probiotikov otroka največkrat zaščitimo pred vstopom v vrtec. Jesenski čas je čas za podporo črevesne flore, zato je zaželeno, da v tem obdobju okrepimo črevesno mikrofloro, npr. s probiotiki. Na tržišču je trenutno veliko probiotikov, pomembno je, da ima probiotik veliko vsebnost živih kultur.

DELI

Sodelujoči strokovnjaki:

Mojca Seljak

Mojca Seljak

dipl. med. sestra

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here