Vitamini & minerali v prehrani mame in dojenčka

0
91

Najprimernejša hranila boste v vašo prehrano vnesli s svežimi, sezonskimi, lokalnimi in raznolikimi živili ter okusnimi obroki.

Dojenčki v prvih 6. mesecih življenja prejmejo potrebne snovi za rast in razvoj z materinim mlekom, tudi vitamine in minerale. Na kakovost materinega mleka in vsebnost vitaminov in mineralov v njem, vpliva prehrana mamice, zato upoštevajte prehranska priporočila za doječe mamice. Vašo prehrano po potrebi dopolnjujte po navodilu zdravnika.

Dodajanje vitamina K in vitamina D dojenčku

Nekaterih vitaminov dojenčki, kljub dojenju, ne prejmejo v zadostnih količinah, zato se jih dodatno vnaša:

  • Vitamin K proizvajajo črevesne bakterije, ki jih dojenček še nima. V majhnih količinah sicer prehaja skozi posteljico in preko materinega mleka, zato se ga dodaja ob rojstvu, da se prepreči nepravilno strjevanje krvi in hemoragično bolezen dojenčka (krvavitve).
  • Vitamin D nastaja v koži pod vplivom UV-žarkov, katerim pa dojenček ni izpostavljen, zato aktivno obliko vitamina dojenčkom dodajajo od konca 1. tedna do konca 1. leta življenja in kasneje med oktobrom in aprilom.

Potreba mame po hranilih v obdobju dojenja

Doječim mamam se v določenih primerih lahko svetuje dodajanje vitaminov, na primer vitamina A. Večkrat pri mamicah, ki dojite več kot 4 mesece ali več kot enega dojenčka, saj lahko količina vitamina A upada, otrokove potrebe pa se povečujejo. Priporočljivo je tudi, da doječe mamice še naprej dopolnjujete folno kislino, tako kot pred in med nosečnostjo. Folna kislina ima vlogo pri sintezi DNK in RNK, pri rasti in dozorevanju rdečih krvničk ter prispeva k presnovi beljakovin, ogljikovih hidratov in maščob.

Prehranska dopolnila uvajajte na podlagi dokazanega pomanjkanja

Pred uvedbo dopolnil se posvetujte z zdravnikom. Skrbite, da uživate raznovrstno uravnoteženo prehrano, dopolnila pa uporabite, ko ugotovite, da potrebe kljub urejeni prehrani ostajajo neizpolnjene. Prehranska dopolnila namreč prestavljajo pristop, ko ne gre drugače. Posebno pozornost prehrani namenite mamice z vegetarijanskim ali veganskim načinom prehranjevanja oz. tiste, ki ne uživate mesa, mlečnih izdelkov in jajc. Polno dojeni dojenčki mamic, ki se prehranjujejo brez teh živil so lahko izpostavljenemu povečanemu tveganju pomanjkanja vitamina B12, ki sodeluje pri pravilnem razvoju živčevja. V času dojenja ne izvajajte diet za izgubo telesne mase, pač pa le diete v primeru dokazane alergije. Ne izpuščajte živil, sploh pa ne celotne skupine živil (npr. zelenjave, ker naj bi potem otrok imel krče). Krči najpogosteje niso povezani z materino prehrano, saj so glede na raziskave enako pogosti med dojenimi dojenčki in dojenčki hranjenimi s formulo. V primeru, da je dojenček alergičen, to prepoznajo zdravniki in svetujejo dieto.

Najprimernejša hranila boste v vašo prehrano vnesli s svežimi, sezonskimi, lokalnimi in raznolikimi živili ter okusnimi obroki. S takšni izborom hrane bo tudi dojenček preko vašega mleka spoznaval različne okuse in bo potem prehod na družinsko prehrano toliko bolj tekoče stekel, saj mu bodo okusi hrane, ki mu jo boste pripravljale, znan.

Sodelujoči strokovnjaki:

Katja Simić

dipl. dietetičarka, ustanoviteljica Dietetik priporoča

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

Ni objav za prikaz

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here