Urnik pripravljanja za spanje

0
1201

Urnik pripravljanja za spanje morate zastaviti premišljeno, saj se mora otrok v času pred spanjem umiriti, se nahraniti že vsaj 2 uri prej, biti umit in pripravljen na počitek.

Mnogi starši bodo potrdili, da so otroci brez rednega spanja razdražljivi, utrujeni in se težko zberejo. Prizadet je njihov tek, imunski sistem oslabi, zato pogosteje zbolijo za različnimi okužbami.

Spanje je bistvenega pomena za otrokovo rast. sleep-531205_640Novorojenček spi tako rekoč ves čas, saj mu tako narekujejo njegove fiziološke potrebe. Prav v tem obdobju raste z neverjetno hitrostjo – v spanju se izloča namreč rastni hormon in celice se delijo hitreje. Telesna rast pri večjih otrocih poteka v zagonih in včasih se zdi, da so zrasli čez noč. Med takimi obdobji potrebuje otrok še posebej veliko spanja.

Spanje je bistvenega pomena, tudi za razvoj možganov. Raziskave so pokazale, da potrebujejo novorojenčki 50% več REM spanja (spanje s hitrimi očesnimi gibi) kot odrasli. V spanju REM je telo zelo sproščeno, električna dejavnost v možganih pa nenavadno velika. Če boste opazovali dojenčka med to fazo spanja, boste opazili trzanje vek in obraza. Speči otrok v tem trenutku obdeluje in shranjuje veliko količino novih informacij, ki so jih prejeli možgani v času budnosti.

Spanje vpliva na imunski in živčni sistem ter telesni razvoj. Ob pomanjkanju spanca imunski sistem oslabi, telo postane bolj občutljivo za infekcije in obolenja. Spanje je tudi čas, ko se obnavlja živčni sistem. Prek nevronov potekajo tako impulzi na zavedni kot nezavedni ravni (dihanje, prebava). Pomanjkanje spanja torej pomembno vpliva na spoznavne funkcije, čustveno in telesno zdravje. Motnje spanja so povezane tudi z zmanjšano telesno odpornostjo, povišanim pritiskom, srčno in možgansko kapjo, vrtoglavico in padci ter, z debelostjo.

Za otroka je ključen miren ustaljen urnik pripravljanja za spanje, nekaj podobnega temu:

  • Zadnji večji dnevni obrok kakšni dve uri pred spanjem.
  • Še malo igranja, morda tudi gledanja televizije največ pol ure.
  • Topla kopel, kajti zvišana telesna temperatura povzroči zaspanost, potem pa naravnost v pižamo.
  • Še zadnji napitek pred spanjem.
  • Umivanje zob.
  • Odhod v posteljo.
  • Pravljica za lahko noč, pesmica in poljubček, potem si voščimo lahko noč.
  • Umirjen utone v sen, brez pripomočkov in ne da bi bil kdorkoli ob njem.

Vir: Zdrav dojenček in otrok, NIJZ

Sodelujoči strokovnjaki:

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here