Telesne spremembe v nosečnosti – 1. trimesečje

1
1085

V nosečnosti se lahko pojavijo nekatere telesne spremembe, skušajte jih lajšati na najbolj prijeten način.

V nosečnosti se pojavi veliko fizioloških sprememb tako telesno kot psihično, skušajte jih lajšati na najbolj prijeten način. Telesne spremembe, ki se lahko pojavijo so:

(Jutranja) slabost, vrtoglavica

Plod se prehranjuje z enostavno difuzijo, saj posteljica še ni povsem razvita in ne predstavlja varne bariere med materino in plodovo krvjo. Toksini in teratogeni elementi hrane, ki bi potencialno ogrozili zgodnji razvoj ploda, lahko prosto prehajajo iz matere na plod. Nosečnica postane občutljiva na okuse in vonje v hrani in s tem se zmanjša verjetnost, da bi zaužila nevarno snov. Kaj pomaga?

  • Prepečenec, jabolko, jogurt.
  • Izotonične raztopine.
  • Ne uživajte živil, ki vas silijo k bruhanju.

Zgaga

Tudi zgaga vam bo lahko nagajala, zato imejte vodo vedno pri sebi, ne uživajte začinjenih, sladkih, kislih ali ocvrtih jedi, zvišajte si vzglavje ležišča in spite na levem boku.

Prebava

Nosečnice so pogosto zaprte zaradi zmanjšanega gibanja črevesja. Zaradi težav pri odvajanju in večje polnitve venskih pletežev so pogosti hemeroidi. Jejte zelenjavo, sadje, polnozrnati kruh (pirin ali graham), mlečne izdelke (navadni ali probiotični jogurt, kislo mleko), mlečni sladkor (laktoza), suhe slive ali namočeno laneno seme. Hrano dobro prežvečite in premešajte s slino. Prebavo ureja magnezij. Pijte dovolj vode. Janežev in komarčkov čaj lahko umirjata vetrove (spijte od eno do dve skodelici na dan).

Pogostejše uriniranje

  • Pijte veliko tekočine, izogibajte se kavi in pravemu čaju.
  • Če pri uriniranju boli in peče, je to lahko znak infekcije, zato pojdite k zdravniku.

Utrujenost

vas bo spremljala verjetno kar nekaj časa, morda kar čez celo nosečnost.

  • Privoščite si počitek in sproščanje večkrat dnevno.
  • Bodite telesno aktivni (zmerno).
  • Jejte pestro prehrano s svežim sadjem in zelenjavo. Pijte veliko vode.
  • Vitamine izberite po posvetu z zdravnikom ali farmacevtom.

Občutljive dojke

Največje spremembe doživijo dojke, ki se morajo v času nosečnosti dokončno razviti in pripraviti na svoj namen po porodu, dojenje. So polne in občutljive s potemnelim obročem okoli prsnih bradavic in izrazitejšimi kožnimi brbončicami na bradavici, moder preplet žil.

  • Poiščite večji nedrček, ki bo prsim nudil dobro oporo.
  • Delajte vaje za podpazdušne, trebušne in hrbtne mišice, ki omilijo povešenost prsi.

Zbadanje v spodnjem delu trebuha

Ker maternica raste in se maternične vezi raztezajo, lahko čutite napetost, rahlo zbadanje v spodnjem delu trebuha, v tem primeru pomaga magnezij (300 mg; v obliki pijače ali tablet). Ob močnejših in vztrajajočih krčih je potreben pregled pri ginekologu.

Opozorilo: pred jemanjem zdravil, pripravkov, uporabo alternativnih pripomočkov ipd. se posvetujte z zdravnikom.

Sodelujoči strokovnjaki:

asist. Helena Šavc

http://www.sb-sg.si/

dr. med., specialistka ginekologije in porodništva

Darija Strah

prim. Darija Mateja Strah

http://www.strah.si/si/

dr. med., specialistka ginekologije in porodništva, Diagnostični center Strah

Sabina Senčar

http://www.juna.si/

dr. med., specialistka ginekologije in porodništva, Ginekološka ambulanta Juna

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

1 KOMENTAR

  1. Začela se je jutranja slabost 🙁 Očitno bom jedla samo pomaranče in prepečenec, drugače nič ne ostane notri 🙁 Upaaaaammmm, da bo kmalu minilo….

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here