Splošni napotki pred vadbo v nosečnosti

0
1335

Oglejte si video s splošnimi napotki pred vadbo v nosečnosti. Najbolj pa velja, da je gibanje v nosečnosti najbolj odvisno od količine gibanja pred nosečnostjo.

Prednostne so vse dejavnosti v naravi – vsakdo si lahko vzame deset minut časa in gre na svež zrak in na sprehod. To so aktivnosti, ki so zelo dobrodošle in vplivajo na dobro počutje tako fizično, kot tudi psihično, na primer različne oblike hoje (ki naj ne bodo visoko intenzivne, da se srčni utrip ne poveča preveč).

Izogibati pa se je treba aktivnostim, ki vsebujejo poskoke, obremenitve, previsoke obremenitve srčnega utripa ter dejavnostim, ki zelo pregrevajo telo (na primer savnanje in ostale dejavnosti v ekstremnih pogojih).

Gibanje nosečnice v nosečnosti je odvisno od njenega gibanja pred nosečnostjo. Nosečnica, ki se je tudi pred nosečnostjo redno rekreirala, se lahko rekreira še naprej. Drugače gledamo vrhunske športnice, ki morajo svojo dejavnost omejiti in paziti, da ne pretiravajo. Tretja skupina pa so neaktivne ženske, ki so bile pred nosečnostjo popolnoma neaktivne in se med nosečnostjo zaradi boljšega počutja ter da bi naredile čim več za razvoj svojega otroka, začnejo aktivno ukvarjati z vadbo. Pri teh nosečnicah je zelo pomembno, da je ta vadba vodena s strani strokovnjaka, ker lahko zaradi nenadne aktivnosti, ki je prej ni bilo, pride do velikih stresov v telesu.

Za rekreativne nosečnice in nosečnice, ki prej niso bile aktivne, se teka ne priporoča, zaradi eksplozivnih gibov in tresljajev, do katerih pride ob teku. Veliko bolj priporočljiva je hitra hoja. Tudi sama zadihanost nam pove, da je potreba po kisiku večja. Nosečnica naj ne bi bila zadihana, da ne bi prišlo do pomanjkanja kisika. Določene organizacije imajo svoja priporočila, ki se nanašajo na vse nosečnice, in sicer je to do 140 utripov na minuto, vendar je ta oznaka zelo splošna. Potem velja tudi priporočilo, da je potrebno nadomestiti nekje pol litra tekočine. Vsaka nosečnica se mora zavedati, da mora zaužiti dovolj tekočine, in sicer 2-3 litre dnevno.

Sodelujoči strokovnjaki:

Katja Zupan

http://www.fitpro.si/

prof. športne vzgoje, medicinska sestra, vodja FITPRO izobraževanj

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here