Sonce ohranja vitalnost in zdravje

0
215
Varno sončenje
Varno sončenje

Varno in redno izpostavljanje soncu je odlična preventiva zoper sodobne civilizacijske bolezni. Nosečnice in doječe matere lahko prejmete zadostno količino vitamina D prav z izpostavljanjem soncu.

Sonce je pomemben vir življenja, ki nam ga zaradi današnjega življenjskega sloga primanjkuje.

Vitamin D vpliva na mnoge telesne funkcije

S pomočjo sončne svetlobe v telesnih celicah nastaja vitamin D, ki ni povezan le z rahitisom, deformacijo kosti pri otrocih, mehčanjem kosti in zlomi pri starejših, temveč tudi z novodobnimi civilizacijskimi boleznimi, kot so rak, depresija, diabetes, avtoimunske bolezni, kronična utrujenost ter bolečine v mišicah in kosteh. Od novembra do aprila se njegove vrednosti v organizmu znižajo, saj v tem času kot, pod katerim pada sončna svetloba v naši zemljepisni širini, ne omogoča njegove proizvodnje. Zimsko pomanjkanje povzroča slabše delovanje imunskega sistema.

Pomanjkanje vitamina D pri nosečnicah lahko povzroči prezgodnji porod, povezano pa je tudi s preeklampsijo. Razvijajočemu plodu omogoča zdrav razvoj skeletnega sistema in preprečuje morebitne kasnejše kronične bolezni. Po rojstvu ga otrok potrebuje za rast, razvoj in močan imunski sistem.

Zimsko ohranjanje zalog vitamina D

Pozimi si pomagajte:

  • s prehrano z veliko sončne svetlobe: to je prehrana, ki je bila dolgo izpostavljena soncu, npr. hladno stiskana olja, semena, oreščki in posušeni plodovi.
  • z aromaterapijo: sončna svetloba je shranjena tudi v eteričnih oljih.
  • z ognjem in pregrevanjem telesa: nekdaj so obroke pripravljali na štedilniku na drva, danes si lahko omislite vsaj približek, npr. štedilnik na plin.
  • s kvalitetnim dodatkom vitamina D3 za krepitev imunskega sistema otrok in odraslih.

V pomladno-poletnem času se vitamina D naužijte na soncu

Od zgodnje pomladi do poznega poletja (od začetka aprila do konca septembra) napolnite zaloge vitamina D s postopnim in rednim izpostavljanjem soncu. Čas izpostavljenosti je pri otroku in odraslem odvisen od tipa kože (bolj pigmentirani naj bodo izpostavljeni dlje), letnega časa in vremena. Na soncu ostanite od 15 do 30 minut. Soncu izpostavite čim večji del telesa oziroma bodite vsaj v kratkih rokavih. Telo vitamin D običajno sprejema samo do trenutka, ko se koža rahlo obarva. Sončite se vsakodnevno, saj med 14-dnevnim dopustom zalog ni mogoče nadoknaditi.

Varno izpostavljanje soncu na poletnem dopustu

Na dopustu se v času od 11. do 16. ure soncu izogibajte. Izpostavite se mu v dopoldanskih urah, saj dopoldansko sonce povečuje vitalnost. Ob 9. uri ne potrebujete kreme za sončenje. Po prihodu na plažo tudi sicer ostanite nekaj časa brez kreme za sončenje. Ali boste brez kreme 15 ali 20 minut, je odvisno od tipa kože posameznika, ure in moči sonca.

Uporabite kvalitetno kremo za sončenje

Kremo za sončenje lahko izdelate sami. Na spletu obstaja veliko receptov s sestavinami, kot so kakavovo maslo in hladno stiskana olja (npr. krema za sončenje, naravna krema, krema s faktorjem). Doma izdelane kreme imajo nizek zaščitni faktor in so primerne za ure, ko sonce ni najmočnejše. Imajo krajšo obstojnost, zato jih porabite čim prej.

Konvencionalne kreme za sončenje vsebujejo kemične filtre, ki se v stiku z UV-svetlobo razkrojijo in veljajo za hormonske motilce, zato naj se jih zlasti nosečnice, doječe matere in otroci izogibajo. Najbolj sporne kemične sestavine v konvencionalnih kremah za sončenje so oktokrilen, etilheksil, parabeni, formaldehid, ftalati, retinil palmitat in oksibenzon.

Priporočamo, da raje kupite organsko certificirano kremo za sončenje. Prepoznali jo boste po tem, da je gosta in bela ter se jo nekoliko težje nanaša. Vsebuje mineralne filtre v večjih delcih, ki ne prehajajo skozi kožo. Vendar pa bodite pozorni, ker včasih tudi naravne filtre drobijo v manjše delce, tudi nanodelce. Zdrobljeni mineralni filtri spremenijo lastnosti in lahko prehajajo v kri. Temu se izognete tako, da pregledate embalažo, na kateri morajo biti nanodelci obvezno označeni. Namen drobljenja mineralnih delcev je izognitev belemu lesku na koži. Če kremo preizkusite in je na koži pustila bel sijaj, mineralni filtri niso bili drobljeni.

Za zaščito lahko, zlasti pri otrocih, ki so radi dlje časa v vodi, uporabite tudi UV-majice.

Več informacij: Sabina Topolovec, Sanja Lončar: Resnice in zmote o soncu, Jasno in glasno, d. o. o., 2014.

DELI

Sodelujoči strokovnjaki:

Polona Malovrh Bajželj

Polona Malovrh Bajželj

http://andravita.si/

mag. farm., bioresonančna terapevtka

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here