Razvoj imunskega sistema otroka od 1. do 6. leta

0
46
Probiotiki

Otrokov imunski sistem se razvija vse do šole. Dokler mati doji, otroka podpira tudi s svojim imunskim sistemom, zato mleko po prvem letu ni »samo še voda«, kot se rado reče. Mleko je zelo bogato z vsem, kar hrani zdravo črevesno floro.

Kako varovati imunski sistem otroka

Po prvem letu otrok dobi iz meseca v mesec vse manjšo količino mleka, zato morate starši imun­ski sistem podpirati tudi drugače: s kvalitetno domačo hrano, dovolj spanja, čisto vodo, ravno prav aktivnosti in tudi umirjenim načinom življe­nja. Otroka morate poleg tega tudi varovati pred strupenimi snovmi, kolikor le lahko. Več strupov kot pride v telo otroka, bolj je verjetno, da bodo probiotični mikrobi utrpeli škodo. Flora bo poš­kodovana, prav tako so lahko prizadete črevesne resice, črevesna stena in sluznica. To boste lahko morda opazili, poleg tega da otrok več zboleva, tudi s poslabšanjem kože. Koža se namreč vključi v čiščenje telesa, ko črevesje več ne zmore (je pre­obremenjeno ali pa poškodovano). V tem primeru je potrebno ponovno vzpostaviti imunski sistem. Obnova je dolgotrajna in je ni mogoče izvesti samo s prehranskimi dopolnili. Dopolnila lahko problem le pogasijo, izgradnja in popravljanje škode stanja v črevesju pa se naredi le s kakovostno naravno hrano, običajno v letu do dveh, kadar je imunski sistem zelo šibek.

Vzdrževanje dobre črevesne mikroflore s probiotiki

Probiotiki so bakterije, naravno prisotne v čre­vesju, ki ščitijo organizem in pomagajo pri pre­bavi hrane, ki jo vnašamo v telo. Če vnašamo napačno hrano, npr. veliko sladkorja, imamo slabo floro in posledično slabši imunski sistem. Probiotiki se vedno pojavljajo skupaj s prebiotiki, saj mikrobe hranijo na najbolj­ši način. Nekateri so topne prehranske vlaknine, ki jih najdemo največ v cikoriji, radiču, artičokah, beluših. Odlično hranilo za črevesno floro je tudi ne segret domači med.

Živila, ki ugodno vplivajo na prebavo ter vzdržujejo zdravo črevesno mikrofloro, vsebujejo najmanj 109 CFU (Colony Forming Unit), kar pomeni več od milijarde enot, ki tvorijo kolonije. Na živilih in prehranskih dodatkih besede probiotik ne boste zasledili, je odločila Evropska komisija (Uredbo EC 1924/2006), ker zavaja potrošnike kot zdravstvena trditev. Vrsto bakterije pa boste našli med sestavinami.

Po mnenju naturopatov boste imeli zdrav imunski sistem kadar povežete uravnotežen jedilnik s probiotično integacijo in mineralnim ravnoves­jem. Probiotična integracija odstrani glive iz telesa in ponovno vzpostavi zdrave kolonije v telesu. Pri nakupu bodite pozorni na klinično testirane seve, ki so označeni na embalaži (npr. Lactobacillus aci­dophilus DDS-1, Bifidobacterium bifidum NCIMB 30153, Lactobacillus rhamnosus GG; če na izdelku piše samo Lactobacillus acidophilus berz oznake seva, potem ta izdelek ni primeren). Smisel­no je narediti nepreki­njeno in­ tegracijo 2-krat letno po 2 meseca, ko vnašate med 1-3 milijardami dobrih bakterij, da bodo ubile patogeno kandido v telesu in druge slabe bakterije kot so Streptotkoke, Escherichia Coli, Helicobakter Pylori idr.

Mojca Vozel, svetovalka za dojenje in prehrano, meni, da hrana ustvari boljšo in stabilnejšo floro kot dopolnila in da so kure z dopolnili potrebne le izjemoma, kadar težav res ni mogoče odpraviti s prehrano. Če veste kako, lahko s prehrano črevesno floro bistveno spremenite že v 5-6 tednih.

Dve pravili priprave hrane za celo družino

  1. Jejte čim več doma pripravljene hrane, brez industrijsko pripravljenih živil in osiromašenih trgovinskih kašic, predvsem brez sladkorja, rafiniranih olj, bele moke, sterilne hrane in konzerv. Ni treba biti radikalno strogi, običajno je dovolj, da v 80 % časa jeste na ta način, okoli prvega leta dojenčka pa se poskušate približati 95 %, ker je majhen otrok še bolj občutljiv.
  2. Vsak dan vključujte malce naravne fermentirane hrane, npr. domač (nepasteriziran) jabolčni kis, kislo mleko, kefir, sirotka, kislo zelje ali samo zelnica (voda, v kateri se zelje kisa), repa (ali repnica), polnozrnati kisli kruh (iz droži), maslo iz kislega mleka, surovi siri Blag kefir v zelo majhni količini (žlička ali dve na dan) je primeren celo za dojenčka, še blažje je navadno kislo mleko. Tudi (nesegret) med hrani probiotično floro, čeprav ni fermentiran.

Naredite sami domači kefir

Za pripravo potrebujete za manjši oreh kefirjeve gobice, ki jo daste v kozarec in zalijete z 2 dcl mle­ka. Naj bo na sobni temperaturi od 2-3 dni. Če bo fermentiral dlje, bo bolj kiselkast, zato ga pustite toliko časa kolikor vam najbolj ustreza po okusu. Nastal bo hitreje, če ga zalijte s toplim mlekom (do 37 °C). Kozarec pokrijte s krpo, da bodo mikrobi imeli vstop in da bodo lahko izhajali plini, ki nasta­jajo s fermentacijo. Če ga boste nepredušno zaprli bo kefir peneč in bo bolj »bodel« v ustih. Predno ga uporabite ga precedite v kozarec. Ostale gobice pa prelijemo z novim mlekom in kefir pripravimo za naslednji dan. Pripravljen kefir lahko stoji nekaj dni.

Viri: www.uvhvvr.gov.si, www.prvinskahrana.si, www.nutris.org, www.saeka.si/probiotiki, www.zazdravje.net.

Sodelujoči strokovnjaki:

Mojca Vozel

Mojca Vozel

https://www.prvinskahrana.si/

avtorica knjige Želim dojiti, svetovalka za dojenje in prehrano na spletni strani www.prvinskahrana.si

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here