Pripravite otrokov imunski sistem na novo šolsko leto

0
31

S ponovnim vstopom v vrtec in šole, se otroci ponovno srečajo s svojimi vrstniki, kar prinaša veliko radosti in veselja, a tudi vznemirjenja in stresa, kar lahko privede do padca imunskega sistema otroka. Zato je pomembno, da podprete njihov organizem. Samo zdrav imunski sistem dolgoročno varuje pred virusi in nalezljivimi boleznimi.

Otrokov imunski sistem je odvisen tudi od genetike, je prirojen, dolgoročno močnega pa lahko zgradite in vzdržujete.

5 korakov, ki jih lahko starši sami storite za zdrav imunski sistem otrok

  • Uravnotežena prehrana z dovolj vitamini in minerali,
  • ustrezna hidracija,
  • dovolj gibanja na svežem zraku,
  • dovolj spanja,
  • da se otroka ne drži v sterilnem okolju,
  • dodatki v obliki naravnih izvlečkov v skrbno pripravljenih naravnih proizvodih.

Raznolika prehrana za krepitev odpornosti

Imunski sistem otroka okrepite z uravnoteženo in pestro prehrano, polno z rastlinskimi živili, ki vsebujejo pester nabor vitaminov in mineralov, ter gibanjem na svežem zraku (tvorba vitamina D), zato naj bo to vaša prva skrb. Za zdrav imunski sistem in razvoj potrebujejo vnos tako proteinov, ogljikovih hidratov in maščob kot tudi vitaminov in mineralov. Pri otrocih je ključna raznolika prehrana, saj nobeno živilo ne vsebuje vseh mineralnih snovi in vitaminov. Enolična prehrana lahko vodi v pomanjkanje določenih snovi, ki so nujne za zdrav razvoj otroka (npr. vitaminov in mineralov).

10 ključnih poudarkov krepitve imunskega sistema otroka z uravnoteženo prehrano

  • Pri 2. letu starosti lahko otrok je v glavnem vsa živila.
  • V pripravo obrokov vključite vse priporočene skupine živil.
  • Izberite raznolike vrste zelenjave in/ali sadja v vsak obrok, s poudarkom na sezonski in lokalno pridelani hrani.
  • Vključite polnovredna in raznovrstna žita in žitne izdelke, jajca, polnomastno mleko in mlečne izdelke brez dodatkov, ribe, puste vrste mesa, stročnice in kakovostna olja (npr. oljčno, repično, sončnično, bučno).
  • Otroku večkrat na dan ponudite vodo in/ali nesladkane napitke za nadomeščanje porabljene tekočine. EFSA Scientific Opinion on Dietary Reference Values for Water navaja, da naj bi otroci:
  • stari 2 leti zaužili 1,1 litra vode na dan,
  • stari 2–3 let 1,3 litra na dan,
  • stari 4–8 let 1,6 litra na dan.
  • Izognite se nakupu gotovih in pol-gotovih jedi, industrijsko predelanim živilom ter slanim industrijskim mešanicam začimb. Vsebujejo lahko veliko količino dodanih sladkorjev, (nasičenih in trans) maščob, soli in nepotrebnih prehranskih dodatkov (aditivov).
  • Spodbujajte otroka k žvečenju (namesto pretlačene raje sesekljana hrana).
  • Vzemite si čas za pripravo hrane, z enostavnimi opravili vključujte tudi otroka.
  • Upoštevajte okus otroka. Tudi če otrok določen okus sprva zavrne, ga čez čas ponovno ponudite in vztrajajte.
  • Zavzemajte se za prijetno druženje ob hrani.

Skrbna obdelava in priprava hrane

Vitamini so ključni pri rasti in razvoju organizma, saj so vključeni v kemijske reakcije, ki potekajo v človeškem telesu. Pri procesih presnove mikrohranil (beljakovin, OH, maščob) v energijo ter pri gradnji celic in tkiv, telo potrebuje vitamine, ki sami po sebi nimajo energetske vrednosti. So pa občutljivi na zunanje vplive (priprava hrane, povišana temperatura, svetloba, voda), zato je treba biti pozoren tudi na pripravo hrane (izogibajte se: puščanju živil na dnevni svetlobi in zraku (sadje, zelenjava, olja), prekomernemu soljenju, kuhanju v preveliki količini vode, uporabi industrijskih začimb, praženju škrobnih živil).

Podprite imunski sistem otroka s pomočjo narave

Ob številnih prehranskih dopolnilih, ki jih ponuja trg, je pomembno, da za vaše malčke izbirate prave. Naravno je najbolj varno.

Prehranska dopolnila sodijo med živila (hrano) in morajo ustrezati splošni zakonodaji o živilih. Namenjena so zdravim ljudem za dopolnjevanje prehrane in ne za zdravljenje in lajšanje bolezenskih težav. Slednjemu so namenjena zdravila (vključno zdravila naravnega izvora) z dovoljenjem za promet (pogovorno rečemo, da so registrirana), ki imajo dokazano in preverjeno kakovost, varnost in učinkovitost.

Pomanjkanje posameznih hranil, kar bi se kazalo v obliki bolezenskih znakov, bo prepoznal pediater in vam ustrezno svetoval. V primeru najpogostejših otroških bolezni (težave s prebavo, prehlad, vročinski krči, zamašen nosek) in če pediater ugotovi znaten prehranski primanjkljaj, po njegovem naročilu, glede na starost otroka in nasvetu v lekarni za prehransko podporo povprašajte po prehranskih dopolnilih. Ta naj vsebujejo snovi naravnega izvora npr. tudi izvlečke zelišč, sadežev, zelenjave in alg, ki so vir beta-karotena, vitamina C in vitamina D.

Natančno preberite deklaracijo izdelka, na kateri so zapisane sestavine. O izdelku lahko povprašate tudi dobavitelja oziroma proizvajalca.

Topel in varen dom

Pri otrocih pomanjkanje kakovostnega spanca lahko vodi v slabitev imunskega sistema. Poskrbite za rutino. Otrok naj odhaja v posteljo ob primerni in vsak dan enaki uri. Poskrbite za zračenje otroške sobe. Temperatura naj ponoči ne presega 18 °C. Prav tako čez dan prezračite prostore v katerih se otroci največ zadržujejo, medtem se lahko zadržujejo v drugem prostoru, da ne bodo izpostavljeni prepihu.

Poleg navedenega je pomembno, da se v družini vsak član dobro počuti,  se imate radi in da kot starši poskrbite za pozitivno vzdušje. Varen in topel dom je temelj vsakega bitja. Investicija v zdravje otroka se vam dolgoročno obrestuje. Otroci so manj bolni, starši pa boste posledično manj odsotni iz službe.

 

Ob nakupu izdelkov iz paketa Fitobimbi uporabite KODO: FITOBIMBI10 (za 10 % popust ob nakupu paketa Fitobimbi IMUNO+ECHINAX).

 

Oglasno sporočilo

Sodelujoči strokovnjaki:

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

Ni objav za prikaz

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here