Potrebni vitamini in minerali v nosečnosti

0
3587
Vitamini in minerali.
Vitamini in minerali.

Zdrav način prehranjevanja je v nosečnosti ključen, saj le tako bodoče mamice dobijo vse minerale in vitamine, ki so nujni za zdrav razvoj otroka.

Zdrav način prehranjevanja je v nosečnosti ključen, saj le tako bodoče mamice dobijo vse minerale in vitamine, ki so nujni za zdrav razvoj otroka. Predvsem morajo biti pozorne na folno kislino, jod, železo in vitamin B12, saj se potrebe po njih v nosečnosti povečajo.

Vitamin B12

Nahaja se samo v beljakovinah živali, npr. v pustem mesu, ribah, jajcih in delno posnetem mleku. Zaradi tega morajo biti še posebej pazljive veganke in vegetarijanke. Če nosečnice ne zaužijejo dovolj vitamina B12, lahko že v nosečnosti, kasneje pa tudi pri otroku, pride do: slabokrvnosti, apatije, zmanjšane motorike, težav pri požiranju ter drugih hematoloških in metabolnih motenj.

Folati in folna kislina

Nujno je uživanje prehranskega dodatka vsaj do 12. tedna nosečnosti, saj je z običajno prehrano ne moremo zaužiti dovolj. Folno kislino je treba uživati dnevno (400 mikogramov/dan), saj se v telesu ne nalaga, višek pa telo izloči. Folati so vitamini, ki sodelujejo pri razvoju zarodka. Folna kislina je pomembna za: razvoj osrednjega živčnega sistema, tvorbo dedne zasnove, normalizacijo delovanja možganov in tvorbo rdečih krvnih telesc. Hrana boga s folati: brokoli, špinača, pomaranče, solata, jajca, jetra in kvas. Pomanjkanje folatov lahko povzroči nepravilno zaprtje nevralne cevi pri plodu. Posledice so lahko hude razvojne napake okostja in centralnega živčnega sistema.

Železo

V nosečnosti se potrebe po železu povečajo za 50 %. Nosečnice ga lahko dobijo z uživanjem pustega rdečega mesa, temno zelene zelenjave, fižola, leče, jajc, orehov, suhega sadja in žit. Železo je nujno potrebno za nastanek hemoglobina, sestavnega dela rdečih krvnih celic. Posledice pomanjkanja bo občutila predvsem nosečnica. Vodi lahko v slabokrvnost, njene posledice pa so utrujenost, zmanjšana koncentracija, brezvoljnost, zmanjšana odpornost, omotica in bledica.

Kalcij

Potrebe po kalciju se med nosečnostjo ne povečajo, a ga z običajno prehrano izredno težko dovolj zaužijemo, zato morajo biti nosečnice na to posebej pozorne. Priporočljivo je, da dnevno vnesejo vsaj pol litra mleka in en ali dva lončka jogurta oz. ustrezno količino sira.

Magnezij

Tudi potreba po magneziju se v nosečnosti poveča zaradi hormonskih sprememb nosečnice in hitre rasti ploda. Zgodnji znak pomanjkanje magnezija v nosečnosti se kaže v mišičnih krčih. Izrazito pomanjkanje magnezija lahko privede tudi do prezgodnjega poroda. Težave se lahko pokažejo tudi z živčevjem kot mravljinčenje ali odrevenelost v rokah in nogah, kot povečana razdraženost ali depresivno razpoloženje, vpliva pa tudi na pojav visokega krvnega tlaka in omotice. Magnezij vsebujejo oreščki, bučna in sončnična semena, stročnice, banane, kivi, koromač, krompir, mleko in mlečni izdelki.

Jod

Potrebe po jodu se v času nosečnosti nekoliko povečajo, zato je priporočljivo zmerno soljenje hrane z jodirano soljo. Jod se sicer nahaja predvsem v mesnih izdelkih. Njegovo uživanje je pomembno za normalno delovanje ščitnice.

Maščobne kisline omega-3

Omega-3 maščobne kisline so pomembne za pravilen razvoj živčevja pri plodu. Maščobne kisline omega-3 so prisotne v ribjem olju, ribah, sojinem in ogrščičnem olju, kiviju in jajcih. Pomanjkanje omega-3 maščobnih kislin lahko vodi do poporodne depresije, počasnejšega razvoja otroka, poveča pa se tudi možnost prezgodnjega poroda.

Vir: Wilcock, Fiona (2003): Prehrana v času nosečnosti.

 

Vprašanje uporabnice in odgovor strokovnjaka o multivitaminskih preparatih
Vprašanje uporabnice
Spoštovani, sem v 4 mesecu nosečnosti. Jemljem Femibion 2 z metafolinom in DHA. Je to za otroka varno?
Odgovor strokovnjaka

Spoštovani!

Pri vseh nosečnicah priporočamo uporabo multivitaminskih preparatov v korist ploda. Zato je povsem pričakovano, da je tudi za otroka varno.

Lep pozdrav!Saša Trampuž, dr. medicine specialist ginekologije in porodništva

 

Sodelujoči strokovnjaki:

Andreja Širca Čampa

http://www.nutriticon.si/

univ. dipl. inž., klinična dietetičarka

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here