Pomanjkanje železa po porodu

0
3443
Ženska
Ženska

Če ste utrujeni in brez energije, je lahko to znak pomanjkanja železa. Po porodu je problem jasno zaznati pomanjkanje železa, saj se večina žensk takrat v vsakem primeru počuti utrujene in šibke. Je pa utrujenost lahko tudi znak poporodne depresije ali pa se čutite preobremenjene s številnimi novimi izzivi, ki vam jih prinaša materinstvo. Lažje je, če ste naj pozorni na druge simptome, kot so visok ali nepravilen srčni utrip in zadihanosti. Morda ste tudi bolj bledi kot običajno.

zenska

Drugi manj pogosti simptomi, ki lahko kažejo na pomanjkanje železa, pa so: želja po nenavadnih živilih, spremembe v okusu, zvonjenje v ušesih, boleč jezik, glavobol ter izpadanje las.

Če je raven železa v krvi nizka, trpi vaš imunski sistem trpi, saj ste zelo dovzetni za prehlade. Vaše telo potrebuje železo za proizvodnjo hemoglobina. Živila z visoko vsebnostjo železa lahko pomagajo. Obstajata dve vrsti živil z visoko vsebnostjo železa:

  • Rdeče meso, ribe in perutnina vsebujejo hem železo, ki se zlahka absorbira v telo.
  • Suho sadje, stročnice, otrobi, kosmiči in zelena listnata zelenjava pa vsebujejo non-hem železo, ki ga telo lahko absorbira, vendar težje.

Dodatek vitamina C pomaga, da telo absorbira non-hem železo. Zato so primerni kozarec pomarančnega soka ter sadje ali zelenjava, ki vsebuje vitamin C, kot so brokoli, paprika in kivi. Špinača ni dober vir železa, saj ima visoko vsebnost oksalne kisline, ki zavira absorpcijo železa. Boljša je zelena listnata zelenjava, kot so zelje, vodna kreša in brokoli. Po obroku ne pijte ne kave ne čaja, saj oboje vsebuje polifenole, ki otežujejo absorbiranje železa. Če jemljete antacide proti zgagi, lahko le-ti zvišajo pH želodčnega soka, s čimer se vpliva na absorpcijo železa. Če dojite, lahko jemljete vitaminski dodatek za doječe matere, ki vsebuje železo. Pazite nase in počivajte takrat, ko počiva dojenček.

Če sumite, da vam manjka železa, je pomembno, da je ta problem pod nadzorom. Pomanjkanje železa lahko vpliva na vaš um in na povezovanje z dojenčkom, saj ste zaradi tega bolj razdražljivi in bolj nagnjeni k poporodni depresiji. Stalna utrujenost lahko v končni fazi tudi oteži dojenje.

Vir: BabyCenter

Ni objav za prikaz

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj