Počepi v nosečnosti

Počepi so način gibanja, o kateri bo Alja govorila v današnjem vlogu.

0
777

Včasih so se ženske veliko gibale na ta način, počepi so bili vsakdanji položaj za opravila. V globokem počepu so lupile krompir, počivale, se pogovarjale in urejale druga gospodinjska opravila. Včasih ni bilo stolov, tudi stranišča ne. Zato je bil to tudi položaj za izločanje, prav tako pa tudi za rojevanje.

V današnji civilizirani družbi preveč sedimo na pripomočkih kot so stoli, veliko časa tudi preživimo v prisilnih položajih in držah. Kar vpliva na delovanje našega telesa, na našo anatomijo in fiziologijo. Prav tako to vpliva na naš način rojevanja. Zato je pomembno, da telesu vrnemo nazaj te gibalne vzorce , ki nam jih primanjkuje.

Kako začeti s počepi v nosečnosti

Še zdaleč ni lahko narediti globoki počep, da pri tem ne ukrivimo hrbta na črko C in da ne posrkamo trtice navznoter med noge.  Če smo zakrčeni, točno do tega lahko pride. Zato moramo z globokimi počepi začeti postopoma, tako da se počasi spuščamo dol in da uporabljamo določene pripomočke. V nasprotnem primeru lahko namreč naredimo več škode kot koristi.

Lahko se držimo za vrata, na obeh straneh kljuk ali pa za partnerja, medtem ko se z nevtralno hrbtenico spuščamo v počep. Šele ko smo dovolj gibljive, lahko to izvajamo brez pripomočkov. Zraven  istočasno izvajamo vaje za medenično in trebušno prepono, ki složno delujeta med seboj. Tako na ustrezni način razgibavamo in krepimo medenično dno, hkrati pa ga delamo elastičnega za lažji porod. Krepimo tudi trebušno prepono, ki je vse bolj utesnjena zaradi rastočega ploda. Razgibavamo tudi in povečujemo mobilnost in raztegljivost kolkov.

Te gibalne vaje Alja doda njeni redni vadbeni rutini, še posebej v drugem tromesečju. Lahko jih izvajamo vse do pozne nosečnosti. Ta položaj opustimo le v zadnjem tednu, če je plod v medenični legi, saj se tako plod v to lego še bolj ugnezdi.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here