Otrokove potrebe po kalciju

0
206
Kalcij
Kalcij

Najpomembnejša vloga kalcija je gradnja kosti in zob.

»Mleko in mlečni izdelki so dober vir kalcija za vsa starostna obdobja. Mleko zaradi visoke hranilne in biološke vrednosti uvrščamo med pomembna živila v uravnoteženi prehrani. Predstavlja bogat vir beljakovin, ki vsebujejo življenjsko pomembne esencialne aminokisline.

Mleko vsebuje tudi konjugirano linolensko kislino, masleno kislino in v maščobi topne vitamine A in D, E in K ter betakaroten. Predstavlja tudi pomemben vir fosforja, natrija, kalija, klora, magnezija, in cinka. Kalcij, pridobljen iz mleka in mlečnih izdelkov, se bolje absorbira v telesu, predvsem zaradi prisotnosti vitamina D.

V zdravi prehrani je treba zagotoviti zadostne količine mleka oziroma mlečnih izdelkov (od 300 do 350 ml mleka za predšolskega otroka ter od 400 do 500 ml za šolskega otroka ali ustreznih mlečnih zamenjav –100 ml mleka vsebuje podobno količino kalcija kot 15 g trdega ali 30 g mehkega sira),« pojasni Cirila Hlastan Ribič.

Janja Pohorec in Cirila Hlastan Ribič svetujeta:

  • Prehrana mora biti uravnotežena, pestra in mešana, iz različnih kombinacij skupin živil, ter preko dneva primerno časovno in količinsko razporejena.
  • Prehrana mora biti energijsko in biološko polnovredna. Vsebovati mora optimalna razmerja makro- in mikrohranil vseh skupin živil za normalen razvoj.
  • Pri majhnih otrocih so potrebe po energiji in hranilnih snoveh velike, tek je pa majhen, zato moramo poskrbeti, da so obroki redni, pogosti in majhni.
  • Dnevno naj otroci dobijo tri glavne obroke (zajtrk, kosilo in večerjo) ter dva premostitvena obroka (dopoldansko in popoldansko malico). Z rednim uživanjem manjših obrokov dnevno se izboljšajo umske sposobnosti, poveča se občutek sitosti, zmanjša možnost prenajedanja in zniža vrednost maščob v krvi. Redno zajtrkovanje je pomemben del zdrave prehrane in pomemben dejavnik zdravega življenjskega sloga. Pri otrocih, ki zajtrkujejo, je delovna storilnost za kar 20 % višja v primerjavi s sovrstniki, ki ne zajtrkujejo.
  • S pripravo uravnoteženih obrokov, rednim prehranjevanjem in primerno kulturo prehranjevanja otrokom privzgojite zdrave prehranjevalne navade.
DELI

Sodelujoči strokovnjaki:

Cirila Hlastan Ribič

izr. prof. dr. Cirila Hlastan Ribič

http://www.nijz.si/

Nacionalni inštitut za javno zdravje

Janja Pohorec

Janja Pohorec

http://vrtec-velenje.si/

univ. dipl. inženirka živilstva in prehrane, Vrtec Velenje

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here