Nasveti za ohranitev presredka med porodom

0
310

Živjo! Kako ohraniti presredek med porodom, se pravi, da ne pride do raztrganin ali epiziotomije. Imam 19 kratkih predlogov, ki jih bom upoštevala tudi sama pri svojem drugem porodu, ker prvi je bil carski rez.

Pomembna je higiena

Se pravi, na prvem mestu, vrstni red ni pomemben kot bom govorila, ampak nekje moram pač začeti. Kot točka ena: pomembno je, da v zadnjem mesecu nosečnosti še bolj skrbite za nožnično higieno. Da ne pride do vnetij, kajti vnetja lahko povzročijo, da so ta tkiva neprožna in neelastična in se hitreje raztrgajo. Iz tega enako sledi, da lažje ohranjamo elastičnost in prožnost teh tkiv.

Pazimo na prehrano

Se pravi drugi nasvet, z ustrezno prehrano in z dovolj tekočine. Ustrezna prehrana. Obravnavamo jo v predelu prehrane v programu celostna nosečnost. Če se držite nekih splošnih, zdravih smernic in dovolj tekočine, ste na tem področju v bistvu naredili kljukico.

Masaža

Na tretjem mestu je bodisi masaža perineja z rokami s prsti ali s terapevtskimi masažnimi kroglicami. To počnemo v bistvu v naših programih, kjer sedimo s presredkom na tej žogici in na veliki napihljivi žogi ter izvajamo hkrati vaje za medenično dihanje in gibanje medenice. S tem lahko dobro pripravimo tam 3, 4 tedne pred samim porodom, da je bolj zmehčana.

Sproščanje mišic

Potem je pomembno, da se naučimo že pred porodom uporabljati tehnike, kjer znamo sprostiti ustne in obrazne mišice. Se pravi obrazne sfinktre, da hkrati lahko potem vplivamo na sproščeno sfinktro na medenici, kar je vse zelo povezano med sabo. In tem položajem oz. tem vajam rečemo v angleščini horse lips oz. tako kot konjske ustnice. Tako da se naučimo teh majčkenih trikov.

Stiskanje mišic in pravilno dihanje

Da se naučimo pravilnega iztisa po principu zobne paste, kar smo že obravnavali v prejšnjih videih. Na hitro pa toliko o tem, da z vdihom prepono spustimo dol, kakor da bi zobno pasto zdaj tukaj stisnili, rahlo stisnemo trebušne mišice in odpremo mišice medeničnega dna. Se pravi, da jih ne stiskamo, kajti drugače je narava izdiha taka, da stisnemo popek notri, stisnemo tudi mišice medeničnega dna. Še posebej če ste veliko hodile na pilates in podobne vaje, treninge, kjer ste morale stisniti popek noter in mišice medeničnega dna, zdaj pa je treba ravno kontra. Stisniti z vdihom, spustiti prepono dol, stisnit trebušne mišice in odpreti mišice medeničnega dna, drugače se lahko raztrgajo.

Porodni načrt

Potem naslednja točka je: dobro, da si pripravite porodni načrt. V njem recimo tudi zapišete, da ne želite epiziotomije, se pravi, da naj se naredi maksimalno v tej smeri, da se ne reže kar preventivno in v naprej. Kajti zadnje raziskave kažejo na to, da ravno to povzroča večje raztrganine ne pa da jih preprečuje. Lahko pa greste roditi v tisto porodničnico, ki ima po statistiki najmanjši odstotek epiziotomije. Sigurno ima manjši odstotek od recimo ljubljanske porodnišnice jeseniška porodnišnica. Lahko pa si pomagate na ta način, da imate svojo babico ali svojo dulo in tudi to, da v porodni načrt napišete, da če se le da naj se izognejo pritisku na fundus. To so te manevri, kjer se babice vržejo na gor na trebuh, dobesedno in pitisnejo otročka navzdol. Tukaj največkrat pride potem do poškodb mišic medeničnega dna in tudi do poškodb trtice.

Porodne vaje

Dobro je, da že v nosečnosti in pred prodom delamo vaje, ki vsebujejo globoki počep. Tako da se pripravljamo na položaj kjer se medenično dno odpira, ne zapira. In da delamo vaje, ki poskušajo levo in desno stran mišic medeničnega dna zbalansirati, da niso ene bolj zakrčene kot druge. Pri čemer nam lahko pomaga tudi dober manualni terapevt h kateremu hodim tudi sama. Da bom imela čim bolj naravnano medenico, čim manj asimetrij in čim manj zakrčenosti tudi na tem področju vezivnega tkiva in pa mišičnega tkiva.

Keglove vaje, da ali ne?

Odsvetujem vam delanje Keglovih vaj oz. pretirano izvajanje klasičnih Keglovih vaj skozi nosečnost kjer bi neprestano vlekle mišice medeničnega dna navzgor. Lahko si preberete moj blog Delati ali ne delati Keglove vaje v nosečnosti, kjer to detajlno pojasnim, zakaj, kako in kakšne vaje je treba delati. Skratka, pomislite preden konstantno vlečete te mišice navzgor, ki se lahko dejansko skrajšajo, postanejo toge, neelastične. Kar že same po sebi, ko držijo plod in vso dodatno težo in imajo več dela in se že same po sebi v bistvu skrajšujejo.

Porod v vodi

Morda bi premislile, če bi rodile v vodi. Pravijo, da se v vodi trdki lažje odprejo, bolj sprostijo. Ni pa nujno, da je to za vas rešitev. Ampak mogoče eden od načinov.

Obkladki

Da si dajete tople obkladke na presredek med samim porodom, da izbirate ustrezne porodne položaje medtem ko rojevate. Da vaša babica medtem ko porajate otročka, recimo z eno roko se drži glavico z drugo roko pa presredek, da ga proba s tem čim bolj zaščititi.

Brez epiduralne

Da probate ne vzeti epiduralne, ker ne boste dobro čutile pritiska in kaj se dogaja spodaj in boste tako težje nadzorovale.

Da v nosečnosti manj sedite in da niste zleknjene na kavču, kar seveda spreminja lego medenice in zakrčenost teh tkiv, kar potem poveča možnost za raztrganine. Da veste kdaj je treba pritiskati in kdaj ne, v tisti čisto zadnji, končni, končni fazi. Da poslušate vašo babico, ko vam pove kdaj pritiskati, koliko pritiskati in da ne pritiskate s celim telesom ampak da dejansko pritiskate s tem medeničnim oz. preponskim vdihom in da pri tem ne uporabljate celega telesa. Tu pa potem tudi že zmanjka mojih idej, že to je veliko, če poslušate vse to skupaj upoštevati in predvsem vam želim čim bolj miren porod, čim manj strahu. Čau!

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here