Nasveti za lajšanje jutranje slabosti med nosečnostjo

0
11034
Lajšanje jutranje slabosti
Lajšanje jutranje slabosti

Lajšanje jutranje slabosti je lahko enostavno tudi za vas - jejte pogosteje v majhnih količinah, pijte veliko tekočine, veliko počivajte, predvsem po obroku.

Skoraj vsaka nosečnica trpi zaradi slabosti v zgodnji nosečnosti, in sicer približno 50 do 90 % vseh nosečnic. To je še posebej izrazito med 6. in 12. tednom nosečnosti.  Ime »jutranja slabost« je zavajajoče, saj številne ženske čutijo slabost ali bruhajo tako zjutraj kot zvečer, največje nesrečnice pa kar ves dan. Pozitivna stran slabosti je to, da jo povzroča količina hormonov v krvi, kar je praviloma znamenje zdrave nosečnosti. Študije tudi kažejo, da imajo ženske, ki trpijo zaradi jutranje slabosti, manj splavov. Ženske se pogosto zaskrbljeno sprašujejo: »Se bom tako obupno počutila še vseh naslednjih sedmih mesecih in pol«? Na srečo je odgovor – skoraj zanesljivo ne. Že v 13. ali 14. tednu nosečnosti bi se morali počutiti veliko bolje.

Nasveti za lajšanje jutranje slabosti med nosečnostjo

  • Dan naj se začne zelo mirno. Najboljši način je, da zvoni alarm 15 minut prej, tako da se dan začne s počitkom. Dobro je, da nekaj pojeste preden vstanete, pa naj bodo to kruh ali krekerji.
  • Jejte pogosteje in v majhnih količinah, kar bo preprečilo padec krvnega sladkorja. Izogibajte se mastnim jedem in mlečnim pijačam. Nekatere nosečnice pravijo, da jim proti slabosti pomagajo glukozne pijače ali bonboni, druge pa si pomagajo z zeliščnimi pripravki, kot so metin ali kamilični čaj, čaj iz koriandra, komarčka ali janeža.
  • Zobna pasta in velikost zobne ščetke lahko sproži jutranjo slabost. Alternativa so električne zobne ščetke, ki imajo manjše glave. Ne umivajte si zob s praznim želodcem, lahko pa izberete drugo zobno pasto. Po bruhanju je treba zobe očistiti takoj, ker kisline v želodcu napadajo sklenine zob.
  • Vitamina B6 in B12 ter cink lahko zmanjšajo slabost. Vitamin B6 je vključen v zrnih žit, pšeničnih kalčkih, soji, mesu, ribah, bananah, zelju, poru, papriki. Vitamin B12 se nahaja v mleku, kislih mlečnih izdelkih, mesu, jajcih in siru.
  • Za lajšanje jutranje slabosti pomaga vohanje limone ali grenivke. Prav tako lahko pomagajo naravna eterična olja.
  • Jejte suho sadje ali oreščke.
  • Redno se sprehajajte, dovolj spite in počivajte.
  • Še posebej dober proti slabosti je ingver. Bodisi v obliki tablet ali kot čaj, vendar ingver uporabljajte le prvih 3 mesecih.
  • Pitje velike količine tekočin.
  • Grenčice (npr. čaj iz tavžentrože) ali grenka živila, kot so radič, grenivke ali artičoke tudi pomagajo.

Sodelujoči strokovnjaki:

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here