Na kaj mora biti nosečnica med vadbo pozorna

0
439

Katja Zupan, prof. šp. vzgoje in medicinska sestra iz FITPRO d.o.o., nam je razložila na kaj mora biti nosečnica pozorna pri aktivnosti.

Katja Zupan, prof. šp. vzgoje in medicinska sestra iz FITPRO d.o.o., nam je razložila na kaj mora biti nosečnica pozorna pri aktivnosti. Predvsem, da se izogiba eksplozivnim gibom, prevelikemu pregrevanju telesa, preveliki zadihanosti ter kontrolira srčni utrip.

Športna aktivnost nosečnice
Športna aktivnost nosečnice

Kar se teka tiče, tudi lahko razdelimo nosečnice na tri tipe: neaktivne, redno aktivne in pa profesionalne športnice. Če je ženska prej redno tekla, je njeno telo prilagojeno teku, zato nekateri strokovnjaki zagovarjajo to, da naj bi nosečnica z dejavnostjo tudi nadaljevala, vendar z določenimi omejitvami. Medtem pa se za rekreativne nosečnice in nosečnice, ki prej niso bile aktivne, teka ne priporoča zaradi eksplozivnih gibov in tresljajev, do katerih prihaja med tekom. Zanje je bolj priporočljiva aktivna oziroma hitra hoja.

Pri vseh športih in dejavnostih mora biti aktivnost kontrolirana, to pomeni nobenih nenadnih, nekontroliranih situacij, eksplozivnih gibov, tresljajev, skokov in obratov. Paziti moramo, da ne pride do pregrevanja telesa, zato aktivnosti ne smejo biti visoko intenzivne, poleg tega pa jih je v vročih dneh treba izvajati zgodaj zjutraj ali pa pozno zvečer. Tudi zadihanost nam pove, da je potreba po kisiku večja. Nosečnica pri aktivnosti naj ne bi bila zadihana, da ne pride do pomanjkanja zraka oziroma kisika.

Pomemben je tudi srčni utrip. In kakšen naj bi bil srčni utrip pri nosečnicah? Med nosečnostjo se srčna frekvenca zelo spremeni, zaradi samega hormonskega uravnavanja. Bistveno je, da si nosečnica izmeri srčni utrip v mirovanju, da vidi, kakšna je razlika od srčnega utripa pred nosečnostjo. Drugi srčni utrip oziroma srčna frekvenca je delovna srčna frekvenca (to je srčna frekvenca ob vsakodnevnih aktivnostih). Priporočljivo je, da si nosečnica izmeri delovni srčni utrip na začetku, pred aktivnostjo in potem vidi, kakšno procent odstopa srčni utrip po končani aktivnosti. Določene organizacije imajo priporočila, ki se nanašajo na nosečnice po celem svetu, in sicer je to priporočilo 140 utripov na minuto, kar pa ni individualizirano, ampak je ta oznaka zelo splošna. Nosečnici, ki je bila prej aktivna, se lahko dvigne srčni utrip nekje med 65 in 70 % maksimalnega srčnega utripa. To je že veliko bolj natančno, sploh če vemo, kakšen je naš srčni utrip v mirovanju in začetni srčni utrip pred samo aktivnostjo.

Sodelujoči strokovnjaki:

Katja Zupan

http://www.fitpro.si/

prof. športne vzgoje, medicinska sestra, vodja FITPRO izobraževanj

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here