Magnezij v nosečnosti

0
6052
Magnezij.
Magnezij.

Magnezij je pomembna mineralna snov, pomembna za zdravje v vseh življenjskih obdobjih, še posebej pa je pomemben pravilen vnos med nosečnostjo.

Dr. Ana Krušič Kaplja iz Vivalisa pravi »Pogojeno z otrokovo rastjo se med nosečnostjo povečuje potreba po magneziju. Ta pomembni mineral uravnava interakcijo mišic in živcev in tako zagotavlja nemoteno delovanje celotnega mišičnega sistema. To lahko preprečuje mišično napetost in zavira predčasno krčenje trebušnih in materničnih mišic.«

Kakšna je priporočena količina magnezija med nosečnostjo in po porodu

Zgodnji znak pomanjkanje magnezija v nosečnosti se kaže v mišičnih krčih. Izrazito pomanjkanje magnezija lahko privede tudi do prezgodnjega poroda. Težave se lahko pokažejo tudi z živčevjem kot mravljinčenje ali odrevenelost v rokah in nogah ter kot povečana razdraženost, pojavi pa se lahko tudi depresivno razpoloženje. Pomanjkanje magnezija lahko vodi tudi do visokega krvnega tlaka ali omotice. Študija o pomenu magnezija med nosečnostjo je pokazala, da zadostno uživanje magnezija preprečuje visok krvni tlak, še predvsem v zadnjih tednih nosečnosti, s tem pa se tudi zmanjša možnost pojava preeklampsije. Zato večina ginekologov priporoča dodatno uživanje magnezija v obliki različnih preparatov – nosečnice 310 mg magnezija dnevno, doječe matere pa 390 mg magnezija dnevno.

Magnezijev citrat
Magnezij lahko najdete v različnih oblikah (citrat, klorid, sulfat, karbonat itd.). Najbolj priporočljiva oblika magnezija je citrat, saj je absorpcija boljša, bolj učinkovita, občutno pa se zmanjšajo stranski učinki (npr. večja dnevna količina magnezija lahko povzroči prebavne motnje, ki pa se pri citratu občutno zmanjšajo). Če se boste odločili za šumeče tablete, potem preverite, da niso dodana nepotrebna sladila in dodatki.

 

Magnezij je pomemben za vse

BananaMagnezij sicer vsebujejo oreščki, bučna in sončnična semena, stročnice, banane, kivi, koromač, krompir, mleko in mlečni izdelki. Zadostno uživanje se priporoča vsem v vseh starostnih obdobjih. Magnezij je pomemben anti-stresni mineral, pomaga pri težavah s spanjem, na splošno pa dobro vpliva na psihično stanje. Pomembno vlogo ima tudi pri pojavu osteoporoze, vendar pozor. Dr. Ana Krušič Kaplja opozarja: »Magnezij in kalcij lahko medsebojno zaviralno delujeta drug na drugega. Da bi se lahko obe mineralni snovi dobro absorbirali prek črevesja, strokovnjaki priporočajo dve do triurni zamik med zaužitjem visoko doziranih magnezijevih in kalcijevih preparatov. Najbolje je vzeti zjutraj kalcij in zvečer magnezij  – zaradi sproščujočega učinkovanja magnezija boste potem tudi lažje zaspali.«

Sodelujoči strokovnjaki:

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here