Kako začeti z vadbo po porodu

0
391

Po porodu na žensko telo še vedno delujejo hormoni kot so relaksin, ki mehčajo vezi, ti pa se izločajo zaradi dojenja. Prav tako se ženska po porodu lahko sooča z določenimi težavami, zaradi katerih mora biti z vadbo po porodu zelo previdna.

Vadba po porodu mora biti za žensko prilagojena, saj po porodu na telo še vedno delujejo hormoni kot so relaksin, ki mehčajo vezi, ti pa se izločajo zaradi dojenja. To pomeni, da mora doječa mati še vedno malo bolj paziti nase. Upoštevati je treba tudi, da ima ženska v tem obdobju lahko tudi šive zaradi epiziotomije ali raztrganin, pogost je tudi razmik trebušnih mišic ali diastaza rektusov. Pojavi se lahko tudi inkontinenca, nezmožnost zadrževanja urina ali blata. Pogosti problemi po porodu so še prolaps ali spust medeničnih organov, bolečine v medenici, križu ali med lopaticami. Vse to moramo upoštevati preden se lotimo vadbe po porodu.

Vadba po porodu mora biti pravilno usmerjena 

Na prvem mestu je pomembno to, da se lotimo pravilnega načina dihanja. Dihanje s trebušno prepono od znotraj masira organe, pospeši krvni obtok in pospeši celjenje in obnavljanje ženskega telesa. Na drugem mestu je pomembno kako se ženska giba čez dan. Kako vstaja, dviga, v kakšnih položajih doji , kako se sklanja. Vsa gospodinjska opravila se prav tako smatrajo za gibanje oziroma vadba po porodu in morajo biti ustrezna ženski po porodu. Pomembno je dvigovanje z lepo, ravno hrbtenico in z mišicami zadnjice in ne s hrbtnimi mišicami. Šele na tretjem mestu sledi posebna in načrtna vadba po porodu, ki pa se posveti krepljenju in zapiranju trebušnih mišic oziroma krepljenju globokih stabilizatorjev trupa. Hkrati sprošča določene mišice, ki so čez dan obremenjene zaradi nošenja, dojenja in prisilnih drž. Taka vadba po porodu razgibava tudi sklepe kot so kolki in krepi določene površinske mišice, kot so mišice zadnjice.

Ob vsem tem pa je treba dodati še dnevno dozo gibanja v naravi in dovolj počitka, zadostno količino tekočin in dobro počutje ženske v lastnem telesu. Vse to skupaj je potrebno, da se ženska po porodu postavi na noge in da izkoristi mehkejše telo, da ga znova preoblikuje na boljši način.

Zavedati pa se moramo, da so določene vadbe za žensko po porodu lahko celo škodjive.

Absolutno so škodljivi trebušnjaki na vse možne načine. Bodisi dvigovanje trupa, sonožno dvigovanje nog, trebušnjaki za stranske trebušne mišice, bodisi samo nepravilno dvigovanja s tal. Vsi ti gibi znatno povečujejo pritisk v trebušni votlini, povečujejo diastazo rektusov, oziroma jo celo povzročijo. Povzročijo lahko tudi prolaps ali spust organov, inkontinenco ali bolečino v križu. Poleg tega je odsvetovan tudi tek, oziroma vse aktivnosti, ki vsebujejo poskoke, še posebej  na trdih površinah. S tovrstnimi aktivnostmi lahko začnemo praviloma po ginekološkem pregledu po šestih tednih, vendar je še vedno svetovana previdnost. Take aktivnosti je bolje začeti po končanem dojenju, oziroma ko morebitne težave (diastaza rektusov, inkontinenca, bolečine v križu) popolnoma izginejo.

Začnite postopoma, najbolje kakšno leto po porodu, vmes pa je seveda kopica drugih aktivnosti in gibalnih priložnosti, ki se jih lahko poslužujemo.

Ne pozabite
Po porodu pa ne pozabiti na vaje za krepitev medeničnega dna, o katerih si lahko preberete več tukaj.
DELI

Sodelujoči strokovnjaki:

Alja Malis

Alja Malis

https://www.vadbenaklinika.si/

mednarodno licencirana osebna trenerka, z licenco za pred in poporodno vadbo, ustanoviteljica Vadbene klinike

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here