Kako se kaže pomanjkanje magnezija v nosečnosti ?

0
2975
Zdrava nosečnost
Zdrava nosečnost

Magnezij je zelo pomemben za človeški organizem. Med nosečnostjo se potreba po magneziju poveča za okoli 35 odstotkov. Še posebej v drugem trimesečju nosečnosti se potreba po magneziju znatno poveča, in sicer zaradi hormonskih sprememb (z urinom se ga izloči več), zaradi fizičnega in mentalnega napora med nosečnostjo ter zaradi dojenčkove hitre rasti.

Ker je magnezij vpleten v toliko različnih procesov v telesu, se lahko pomanjkanje kaže na različne načine:

Mišični krči: zgodnji znak pomanjkanja magnezija so v nosečnosti zelo pogosto prisotni mišični krči. Poleg teh krčev se lahko pojavijo tudi trebušni krči. Pogosto pomanjkanje magnezija povzroči tudi mišično napetost v vratu, ramenih in hrbtu, kot tudi trzanje mišic ali tresenje, ter razbijanje srca ali aritmijo. Ker je tudi maternica v veliki meri sestavljena iz mišičnega tkiva, se lahko ob pomanjkanju magnezija krči pojavijo tudi tam. Zelo izrazito pomanjkanje magnezija lahko vodi celo do prezgodnjega porodanoseka0001.

Težave z živčevjem: Če telo nima na voljo dovolj magnezija, se lahko pojavijo tudi težave z živčevjem, na primer v rokah in nogah. To se kaže kot mravljinčenje ali odrevenelost v okončinah.

Psiha: Pomanjkanje magnezija se lahko odraža tudi na vaši psihi, na primer kot povečana živčnost ali razdražljivost, lahko pa se pojavi tudi depresivno razpoloženje.

Krvni tlak: Akutno pomanjkanje magnezija lahko vodi do visokega krvnega pritiska ali omotice. Če to traja dlje časa, obstaja tveganje preeklampsije.

Telo ne more samo proizvajati magnezija, zato poskrbite za primeren dnevni odmerek (vsaj 310 miligramov). To lahko dosežete z živili, ki vsebujejo magnezij. To so predvsem oreščki in semena (bučna in sončnična semena, indijski oreščki, neoluščeni mandlji in pšenični kalčki), stročnice (fižol, soja), polnozrnati izdelki, mleko in mlečni izdelki, zelena listnata zelenjava, nekatere vrste sadja (banane, kivi, grozdje, suho sadje), koromač, koruza, krompir in čokolada ter s prehranskimi dopolnili.

Sodelujoči strokovnjaki:

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here