Kako boste vi ponoči več spali

1
539
Dober spanec
Dober spanec

Starši se morate ponoči spočiti, da boste lahko tudi naslednji dan polni energije in nudili otroku vso energijo. Omogočite si dober spanec tudi z malenkostmi, ki vam bodo veliko doprinesle, preberite nekaj namigov.

Naslednjih 10 enostavnih korakov vam bo povedalo kako:

  1. Odrecite se kofeinu, nikotinu in alkoholu pozno popoldne in zvečer. Popoldanska skodelica kave ali cigareta lahko vaš spanec potisneta ure in ure v prihodnost, več kot kozarec ali dva vina ali piva pa ga naredi manj trdnega. Ne pozabite. Kofein se ne nahaja le v kavi in pravem čaju ampak tudi v čokoladi, dietnih tabletah, zdravilih in veliko brezalkoholnih pijačah.
  2. Telovadite, a končajte vsaj tri ure preden odidete v posteljo. Svojemu telesu morate omogočiti počitek po vadbi.
  3. Vaša spalnica naj ima primerno temperaturo, prav tako pa poskusite preprečiti vdor svetlobi ali hrupu, ki bi vas lahko prebudila iz rahlega spanca. Večina ljudi bolje spi v hladnejši sobi. Če imate težave s hrupom, razmislite o nakupu generatorja za šum, ki lahko zvoke iz ulice preglasi z enakomernim šumenjem.
  4. 15-20 minutni dremež podnevi lahko izboljša budnost, izostri spomin in načeloma ublaži simptome utrujenosti. Vendar ne pozabite, da spanec podnevi lahko povzroči motnje pri trdnem spanju ponoči.
  5. Ko ste ustvarili vsakodnevno večerno rutino za svojega dojenčka, naredite isto še zase. Uro ali več pred spancem odložite račune ali delo, ki ga niste mogli opraviti v pisarni. Privoščite si toplo kopel, v katero nakapljate eterično olje z izvlečkom sivke ali kamilic, popijte skodelico zeliščnega čaja ali toplega mleka in, preden ugasnete luč, v roke vzemite zanimivo knjigo.
  6. Če ne morete zaspati po 30 minutah, se ne premetavajte in obračajte v postelji. Vstanite, odidite iz sobe in prisluhnite pomirjajoči glasbi ali berite, dokler ne postanete zaspani. Ne morete se prisiliti k spanju, če niste zaspani.
  7. Svojo posteljo uporabljajte samo za spanje in spolnost. Če ste v postelji navajeni plačevati račune ali gledati TV, s tem prenehajte. Vaša postelja naj vas spominja le na aktivnostmi povezanimi s spanjem. Ne pozabite: poskusite sprazniti svojo glavo in časa za spanec ne uporabljajte za reševanje svojih dnevnih težav.
  8. Če začutite, da postajate zaspani na zofi ali gugalnem stolu v otroški sobi, vstanite in se prisilite k odhodu v posteljo. Če se boste navadili spati kjerkoli razen v postelji lahko kasneje privede do težav s spancem.
  9. Izogibajte se obilnim obrokom malo pred odhodom v posteljo. Če pa pred spanjem potrebujete prigrizek, si privoščite hrano z veliko ogljikovih hidratov, kot je krožnik žitaric. Ta hrana lahko celo spodbudi spanec.
  10. Če ne morete zaspati, ker se vam po glavi podijo različne misli, si zraven postelje pripravite beležnico, v katero jih lahko zapišete in kjer vas lahko počakajo do jutra.

Še nekaj nasvetov…

  • Zbudite otroka in ga nahranite, preden greste spat.
  • Nahranite ga takoj, ko začne jokati in zaspite takoj, ko se umiri.
  • Vstaja naj le eden od staršev.
  • Če se v joku zbuja zaradi kolik, mu dajte piti čaj za dojenčke proti napenjanju, kapljice proti napenjanju ali ga masirajte.
  • Ko rastejo zobki, v hladilniku ohladite igračo za grizenje ali pa v lekarni kupite mazilo za dlesni.
  • Čez dan mu pustite spati, a ne utišajte običajnega dnevnega hrupa, zvečer pa ustvarite pomirjajočo atmosfero. Tako se bo lažje navadil ritma
    spanja.
  • Pred spanjem ne pozabite na vajin »obred« (umivanje, crkljanje, petje uspavanke…).

Sodelujoči strokovnjaki:

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

1 KOMENTAR

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here