Jogurti z dodatki imajo več sladkorja in aditivov

0
270

Zveza potrošnikov Slovenije opozarja na jogurte z dodatki, ki vsebujejo več maščobe kot navadni jogurti, vsebujejo pa tudi večje količine aditivov.

Zveza potrošnikov Slovenije opozarja na jogurte v posebnih embalažah, ki vsebujejo preveč sladkorja in številne aditive. Pestra izbira in privlačna embalaža vabita po nakupu. Jogurti, kateri so sestavljeni iz dveh lončkov, v prvem vsebujejo sladkan jogurt, v drugem lončku pa različne dodatke (čokolade, bombone, sadne in žitne pripravke), a raziskava je pokazala, da so jogurti z dodatki v posebni embalaži sladica, zato bi morali po njih posesti le redko in jih zamenjati za npr. kos torte, čokolade ali sladoleda. Jogurti z dodatki vsebujejo več maščobe kot navadni jogurti, vsebujejo pa tudi večje količine aditivov.

Na straneh Zveze potrošnikov Slovenije so zapisali:

Odrasel človek bi tako z eno porcijo jogurta v dveh lončkih povprečno zaužil 50 % dnevne količine sladkorja po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije, otrok do treh let pa povprečno 80 % še varne dnevne količine sladkorja.

»Pri ocenjevanju aditivov, ki jih vsebujejo jogurti z dodatki v posebni embalaži, smo se osredotočili na dva parametra, ali so dodani aditivi potrebni za tak izdelek in ali dodani aditivi predstavljajo tveganje za zdravje. Zaskrbljujoče je, da so bili najslabše ocenjeni prav izdelki za otroke. Kar dva izdelka, Milfina in Oki doki z bomboni, sta dobila oceno nezadovoljivo, saj sta vsebovala aditive, ki po zakonodaji niso dovoljeni v hrani za majhne otroke,« je opozorila Nika Kremić.

Za mnenje so povprašali tudi strokovnjakinjo Mojca Cepuš, nutricistko, Svetovanja o zdravi prehrani in hujšanju, Befit –  vaš košček zdravja: »Jogurt z dodatkom, ki ga opisujete, si kot jed ne zasluži ime jogurt. Po svoji sestavi sodi med sladkarije in tako ga je potrebno tudi uživati. Na dan lahko brez težav pojemo (tudi otroci) za okoli 100 kcal – 418 kJ sladkarij. Kdaj tudi več, če so bili vsi ostali obroki uravnoteženi. Takšen “jogurt” nikakor ne spada med zdravo hrano niti med zdravo sladkarijo. Rešitve ne vidim v tem, da se takšna hrana popolnoma črta iz jedilnika, pač pa da se jo je primerno s tem kar je – kot sladkarijo, nekajkrat na teden v majhnih količinah nikakor pa ne vsak dan.«

DELI

Sodelujoči strokovnjaki:

Mojca Cepuš

http://www.prehrana.info/sl

nutricionistka, Svetovanja o zdravi prehrani in hujšanju, Befit

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here