Ideje za zdrav obrok malčka

0
1466
spinaa

Ponedeljek

KVINOJA S TREMI PAPRIKAMI

V vodi, ki smo jo malo solili, skuhamo kvinojo. V ponvi na malo olja popečemo por in dodamo na trakove narezano rdečo, rumeno in zeleno papriko. Ko se zelenjava malo popeče, dodamo kvinojo.

EspinaaKSOTIČNA JUHA IZ ŠPINAČE

Na vročem kokosovem olju prepražimo por in čebulo. Dodamo drobno nasekljan česen ter pražimo. Dodamo grobo nasekljane špinačne liste, ki jih pražimo le toliko, da se fino sesedejo. Prilijemo kokosovo mleko in dodamo odcejeno in oprano koruzo in limonin sok (po okusu). Fino premešamo in počasi kuhamo še par minut. Na koncu začinimo z muškatnim oreščkom in solimo po okusu. 

BRSTIČNI OHROVT V OMAKI

Brstični ohrovt približno skuhamo v slani vodi in odcedimo. Na maslu na hitro prepražimo česen, dodamo brstični ohrovt, malo popra, muškatni orešček in kislo smetano. Zraven ponudimo meso ali krompir.

 

Torek

PROSENA KAŠA NA MLEKU

Mleko zavremo in dodamo oprano proseno kašo. Kuhamo do mehkega – približno 20 minut. Pazimo, da kaša ne postane lepljiva in se ne razpusti popolnoma. Nekaj minut pred koncem kuhanja dodamo sladkor, sol in suhe slive.

brokoliBROKOLI S PURANJIM MESOM

Na pari skuhamo brokoli. V ponvi z malo maščobe popečemo puranje meso in mu dodamo začimbe. Pečeno meso narežemo na trakce, zmešamo z brokolijem in na vse skupaj potresemo še malo česna in soli. Jed odlično paše h kuhanemu rižu.

PRESNE ČOKOLADNE KROGLICE

V mešalniku zelo na drobno sesekljamo enake dele mandljev, lešnikov, suhih sliv, suhih marelic in suhih fig ter 5 žlic kokosove moke. Če je masa presuha, dodamo malo sveže stisnjenega pomarančnega soka. Dodamo še 5 žlic surovega kakava in 3 žlice medu, če se nam zdi masa premalo sladka. Iz mase oblikujemo kroglice, ki jih povaljamo v kokosovi moki.

 

Sreda

ČIČERIKIN NAMAZ

Čičeriko, ki smo jo prej namočili, skuhamo do mehkega v jušni osnovi. Prihranimo tekočino, v kateri se je kuhala, za primer, če pasta pride preveč gosta. Ko je kuhana, dodamo česen, sol in poper po okusu, olje in kis ter vse s paličnim mešalnikom zmeljemo v gladko pasto. Pasta mora biti mazljiva, ne preredka, ne pregosta. Namažemo na kruh.

ZELENJAVNA JUHA S STROČNICAMI

V posodi prepražimo čebulo, dodamo na koščke narezano zelenjavo (brokoli, bučke, korenček), dodamo čičeriko, ki smo jo prej posebej skuhali, in pretlačimo. Na koncu po juhi potresemo narezane mandlje.

ŠTRUKLJI

Skuto, jajce, pšenični zdrob in sol zmešamo in vgnetemo v testo. Na prtičku zavijemo v klobaso (povežemo z nitjo) in skuhamo v osoljeni vodi. Ko so štruklji kuhani, jih narežemo.

 

Četrtek

avokadoAVOKADOV NAMAZ

Avokado izdolbemo, popopramo, malo solimo in pretlačimo, po želji dodamo malo olja in žličko kakovostnega parmezana. Namažemo na polnozrnat kruh. Na namaz položimo na trakove narezan korenček.

ŠKARPINA

File ribe škarpina operemo pod tekočo vodo in osušimo, rahlo jo posolimo in začinimo z mešanico začimb za ribe. Pečemo jo na zmernem ognju na malo oljčnega olja.

RUKOLA Z JAJCI

V ponev damo maslo. Ko se razpusti, dodamo na drobno sesekljano rukolo. Pražimo toliko časa, da se zmehča. Med tem razžvrkljamo jajci z mlekom, posolimo, zlijemo čez rukolo in spečemo.

 

Petek

SADNA SKUTA

Skuto in pretlačeno (ali na drobne koščke narezano) banano zmešamo. Zraven ponudimo rženi kruh.

zelenjava2ZELENJAVNA ENOLONČNICA Z LEČO

V primerni posodi prepražimo čebulo, dodamo sol, kumino in paradižnikov sok. Nato znižamo temperaturo in dušimo 5 minut. Dodamo vodo, lečo, paradižnik in papriko. Pustimo, da zavre, nato znižamo temperaturo in dušimo 20 minut. Dodamo koruzo in dušimo še 10 minut, nato dodamo bučke in dušimo še 5 minut.

POROVA JUHA

Por narežemo na kolobarčke, krompir pa na majhne koščke. Vse skupaj damo v posodo in zalijemo z vodo. Kuhamo, dokler ni kuhano. Solimo, popopramo in dodamo žlico kisle smetane. Vse skupaj zmeljemo s paličnim mešalnikom in dobimo zelo okusno kremno porovo juho.

 

 

 

Sodelujoče strokovnjakinje: Katarina Jevšjak, organizatorka prehrane, Marjeta Podpečan, organizatorka prehrane in Mojca Cepuš, nutricistka, Svetovanja o zdravi prehrani in hujšanju, Befit –  vaš košček zdravja

Vsebina: Mojca Buh

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno. Kliknite tukaj.

Ni objav za prikaz

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj