Ideje za prehrano malčka

0
7210
Tedenski jedilnik za otroka

Pripravili smo ideje za prehrano malčka - tedenski jedilnik za otroka. Tako boste imeli že pripravljene ideje za zajtrk, malico, kosilo in večerjo.

Tedenski jedilnik za otroka sestavljajo zajtrk, dopoldanska malica, kosilo, popoldanska malica in večerja. Izbirajte sveža živila, če je le možno, naj bodo zelenjava in sadje pridelana na integriran način, izbirajte pa sezonsko.

PONEDELJEK

Zajtrk: Zajtrk to-go

V širši kozarec položite narezane breskve. Čez prelijte navaden ali sadni jogurt, nanj pa potresite plast suhih brusnic. Kot zadnjo plast potresite še ovsene kosmiče in takoj postrezite. Tak zajtrk je primeren za otroke z diabetesom in je dober vir kalcija.

Dopoldanska malica: Sendvič s kumaro

Plast polnozrnatega kruha namažite s sirnim namazom. Nanj položite par kolobarjev na tanko narezane kumare in pokrijte s kosom kruha, ki je namazan s sirnim namazom. Sendviče hranite v hladilniku.

Kosilo: Riž z jajci

Skuhajte riž (lahko tudi rjavega) skupaj s korenjem, narezanim na kocke. Približno pet minut pred koncem kuhanja dodajte grah. Jajca zmešajte, vlijte v ponev in specite omleto na obeh straneh. Ko je pečena, jo zavijte in hranite na toplem. Na kokosovi maščobi v ponvi ali pa v voku prepražite mlado čebulo. Dodajte ji kuhan riž in za okus malo sojine omake. Vse skupaj pražite dve minuti. Riž stresite na krožnik, nanj pa naložite narezano jajčno omleto.

Večerja: Špinačna solata

Najprej naredite preliv, za katerega potrebujete rdeči kis, pomarančni sok in makova semena. Ohladite ga v hladilniku. Mandarine, jagode in špinačo narežite na koščke, zmešajte in prelijte s prelivom. Vse skupaj dobro premešajte. Po vrhu lahko po želji potresete špinačo ali indijske oreščke in servirajte.

TOREK

Zajtrk: Jajca s papriko

Jajca lahko zmešate ali pa jih spečete »na oko« z malo olivnega olja. Rdečo in zeleno papriko operite in narežite na manjše trakove ter vse skupaj še malo popecite. Dodate lahko tudi brokoli, čebulo in poper. Postrezite jih skupaj z rezino polnozrnatega kruha.

Dopoldanska malica: Sadno nabodalo
Sadna nabodala
Sadna nabodala

Jabolko, banano in ananas narežite na kvadratne koščke. Belo in rdeče grozdje operite. Na leseno paličico nataknite koščke sadja v poljubnem vrstnem redu. Ko je palčka polna, jo povaljajte najprej v jogurtu, nato pa še v kokosovi moki (naribanem kokosu).

Kosilo: Italijanska mineštra

Narežite bučko, polovico rdeče paprike in paradižnik. Vse skupaj dajte v pladenj in prelijte z italijanskim prelivom. Vse skupaj nato pecite v pečici 15 minut. Ko je kuhano, potresite s sojinim parmezanom in postrezite skupaj s testeninami ali pa rižem.

Večerja: Omleta s paradižnikom in sirom

Dve jajci zmešajte skupaj z dvema žlicama mleka. Mešajte, dokler se mešanica ne začne peniti, približno 3 minute. Ponev segrejte in vanjo vlijte mešanico jajc. Pecite približno 4 minute, da je spodnja stran lepo pečena, zgornja pa prav tako pripravljena. Potresite z narezano čebulo, narezanim paradižnikom in žličko sira čedar. Omleto prepognite in pecite še približno minuto.

SREDA

Zajtrk: Granola

Kosmiče, ki so lahko ovseni ali pirini, in poljubne sestavine (npr. suho sadje, oreščki, semena, ipd.) zmešajte v večji posodi, nato pa vse skupaj prelijte z medom (prej ga segrejte z malo olja, da bo bolj tekoč). Zmes razporedite po pekaču in v prej segreti pečici pecite približno pol ure na približno 200 stopinj. Da se zmes ne bi preveč zapekla, jo večkrat premešajte. Po želji lahko svojo granolo posujete s kakšnim suhim sadjem ali jo prelijete z jogurtom. Narežete jo lahko na različne oblike, tako bo obrok še bolj zanimiv.

Kosilo: Piščanec s paradižnikom in testeninami

Prepražite sesekljano čebulo, česen in gobe na nizki temperaturi. Dodajte piščančja prsa, narezana na koščke, ter pecite, dokler niso pečena. Nato dodajte še narezan paradižnik, balzamični kis in začimbe (lahko baziliko, origano, timijan ali rožmarin). Vse skupaj kuhajte še 15 minut in, ko je kuhano, dodajte testeninam. Recept je še posebej primeren za otroke z laktozno intoleranco.

Popoldanska malica: Obložen kruhek s paradižnikom

Rezino kruha lahko najprej po želji namažete z namazom (npr.: česnov …), nato pa nanj položite na tanko narezane rezine paradižnika. Lahko dodate tudi na majhne koščke narezano mocarelo. Tako obložen kruhek lahko postrežete tudi kot opečenega, vendar ga popecite le toliko, da se bo sir malo stopil. Posujete ga lahko z baziliko.

Večerja: Brokolijeva juha
Brokoli juha
Brokoli juha

Polovico sesekljane čebule in česna (1 strok) približno 3–4 minute pražite na maslu (2 žlici). Temu dodajte 2 žlici moke in vse skupaj dobro premešajte. Dodajte ¼ žlice popra, ¼ žlice timijana, 2 skodelici in pol nemastnega mleka dodajajte počasi in hkrati zmes mešajte. Po okusu lahko dodate sol, na koncu pa zmesi primešajte še 4 skodelice sesekljanega brokolija. Juho kuhajte približno 10 minut oziroma dokler se brokoli ne zmehča.

ČETRTEK

Zajtrk: Sendvič iz palačink

Maso za palačinke pripravite iz polnozrnate moke, bele moke, mleka v prahu, malo sladkorja in pecilnega praška, soli, vode, repičnega olja in enega jajca. Vse skupaj dobro premešajte in specite. Palačnike naj bodo manjše okrogle oblike in malo bolj debele. Nato s pomočjo palačink oblikujte sendvič, v katerega dajte sir, špinačo in eno pečeno jajce. Na koncu lahko po želji sendič z obeh strani še malo popečete.

Kosilo: Polnozrnate testenine z brokolijem

V manjši ponvi najprej stopite maslo, nato pa mu dodajajte moko, dokler zmes ne postane nekoliko debelejša in mehurčkasta. Temu vmešajte piščančjo juho, malo origana in črni poper. Vse skupaj zavrite, nato pa kuhajte na nižji temperaturi in vmes občasno zmes premešajte. Posebej v večji ponvi na oljčnem olju približno 5 minut pražite čebulo in česen. Dodajte brokoli, grah, sol, origano (lahko tudi cvetačo, paradižnik ali olive) in dodatno kuhajte še 4–6 minut oziroma dokler se zelenjava ne bo zmehčala. Postrezite skupaj s polnozrnatimi testeninami.

Popoldanska malica: Sadna kaša iz banan in jagod

Oprane jagode in na srednje velike kolobarje narezane banane dajte v mešalnik in jih dobro zmiksajte. Če želite bolj tekočo kašo, lahko po želji dodate mleko, sok ali vodo. Ko boste dobili kašo želene gostote, jo vlijte v krožnik in po vrhu dodajte še kakšen cel kos jagode.

Večerja: Kvinoja z zelenjavo

Na kokosovi maščobi prepražite narezan korenček, zeleni fižol, grah in koruzo. Dodajte kvinojo in zalijte z zelenjavno juho ali pa z vodo. Kuhajte, dokler kvinoja ni kuhana (približno 15 minut) in voda ne izhlapi. Postrezite zraven solate.

PETEK

Zajtrk: Koruzni kruh s skutinim namazom

Na rezino kruha, ki je lahko koruzni ali pa tudi polnozrnat, nanesite skutin namaz v kombinaciji z različnimi zelišči, korenčkom ali marmelado. Postrezite ga skupaj z nesladkanim čajem.

Dopoldanska malica: Sadno-zelenjavni krožnik

Na eno polovico krožnika na rezine narežite raznoliko sadje, na drugo polovico pa zelenjavo. S sadjem lahko kombinirate tudi jogurt, z zelenjavo pa kakšen preliv, ki ga lahko pripravite sami. Da bo malica še bolj zanimiva, lahko koščke sadja oziroma zelenjave (ločeno) nataknete na nabodala po poljubnem vrstnem redu.

Kosilo: Quesadillas
Quesadillas
Quesadillas

Na olju prepražite čebulo, česen, koriander, limonin sok in paradižnik, na koncu dodajte še na koščke narezana piščančja prsa. V ponvi pogrejte koruzno tortiljo (za otroke, ki so alergični na gluten, je lahko brezglutenska) in nanjo naložite mešanico z mesom. Po njej potresite sir in pokrijte z drugo tortilijo. Vse skupaj pecite še v pečici približno 10 minut, da se sir stopi.

Večerja: Mlečni riž s sadjem

Pod hladno vodo operite riž in ga dobro odcedite. Mleko vlijte v večjo posodo in ga zavrite ter posolite. Ko mleko zavre, dodajte riž, dobro premešajte in kuhajte na nizki temepraturi približno 15 minut. Da se zmes ne prilepi na dno posode, jo med kuhanjem večkrat premešajte. Rižu dodajte malo sladkorja in masla. Vse skupaj ponovno premešajte in prevrite. Kuhanemu mlečnemu rižu dodajte koščke svežega sadja (npr. banane, breskev, jagode, češnje …) ali pa suho sadje (npr. rozine, oreščke …).

Sodelujoči strokovnjaki:

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here