Gobe v otroški prehrani

0
1254
goba

Ker je sezona gob, marsikaterega starša zanima, če lahko gobe jedo tudi otroci. Zastavlja se vprašanje, ali so gobe v otrokovi prehrani zaželene in hranljive, ali nepotrebne, zdravju škodljive ali celo nevarne?

Mnenja so še vedno deljena, vendar večina strokovnjakov meni, da otroci lahko jedo gobe po prvem letu starosti, poleg tega pa mora biti uvajanje postopno. Čeprav alergija na gobje glikoproteine ne sodi v skupino 8 glavnih prehranskih alergenov (kravje mleko, soja, jajca, gluten, arašidi, oreščki, citrusi, ribe in morski sadeži), ta obstaja, vendar so glavni razlogi za previdnost mikrobiološka kontaminacija, hitra in lahka pokvarljivost živila ter težja prebavljivost zaradi večje količine dietnih vlaknin. Če gre za otroka, ki že ima prehransko alergijo, se seveda strokovnjaki strinjajo, da prestavimo uvajanje gob v prehrano po dopolnjenem drugem, celo tudi tretjem letu starosti.goba

Biološko so gobe podobne rastlinam, če odštejemo klorofil, imajo pa tudi podobne prehranske značilnosti, kot sta majhen delež preprostih ogljikovih hidratov in velika vsebnost dietnih vlaknin. Gobe imajo velik delež vode (več kot 90 %), vsebujejo pa tudi veliko hranil, kot so riboflavin (vitamin B2), niacin ter druge vitamine in minerale. Zanimivo je dejstvo, da so ravno gobe, ki prav tako vsebujejo izjemno malo maščob, edini neživalski vir vitamina D, sintetizirajo pa ga s pomočjo sončne svetlobe, ki ga naše telo prav tako uporablja za sintezo tega vitamina.

Naše podnebje nam ponuja številne vrste gob, vendar se kot najbolj zastopani in prva izbira v prehrani vašega otroka priporočajo šampinjoni, nato bukov ostrigar in jurčki. Bolje je, če eksotične in aromatične vrste gob, kot so tartufi in šitake, ponudimo otroku z zamikom oziroma po dopolnjenem tretjem letu starosti.

Čeprav tale postopek ne sodi v standarden način čiščenja gob, je pri pripravi jedi za najmlajše najbolje, če gobe blago speremo in olupimo ter odstranimo trše in bolj žilave bete.

Gob NIKOLI ne postrezite surovih ali nezadostno termično obdelanih, in sicer zaradi nevarnosti mikrobiološke kontaminacije in teže prebavljivosti, ki se izboljša med kuhanjem, ko se razgraja hitin.

Tako kot pri uvajanju večine drugih živil v otroško prehrano tudi pri uvajanju gob je veliko tega odvisnega od vaše domišljije, vendar njihova specifična aroma zahteva, da jih ublažimo in kombiniramo z že znanimi živili. Če bo otroku tako ponujen obrok všeč, bo s časom jedel gobe v sirovih omakah s testeninami ali rižem, v kremnih juhah, prikuhah ali celo samostojno kot prilogo k glavni jedi.

Navsezadnje, čeprav so gobe pogosto pozabljene, ni treba, da so v otroški prehrani tabu in ravno jesen je najboljši čas, da se spomnimo nanje in z njimi obogatimo svojo in otrokovo prehrano.

Sodelujoči strokovnjaki:

Prejmite redne uporabne informacije za vašega otroka Brezplačno.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here