Bolečine v križu

0
228

Kaj pa ko se pojavijo bolečine v križu?

Sama sem utrpela bolečine v križu v bistvu še preden sem bila prvič noseča. Takrat sem opravljala še drugo vrsto poklica, se pravi pisarniško delo. Veliko sem sedela, čeprav sem se popoldan kar dosti rekreirala. Prav to gibalno nesorazmerje, večji del dneva sedenje in potem intenzivno gibanje ni ustrezno za telo. Takrat sem se sama začela ukvarjati in študirati človeško telo. Do prve nosečnosti sem te težave odpravila in se na srečo niso več povrnile. Telo v obeh nosečnostih in tudi vmes, ti da takoj vedeti, če si na slabi poti in se vračaš k starim gibalnim navadam. Lahko me začne malo ščipati ali pa se telo počuti nekoliko bolj zategnjeno in se takoj posvetim svojim vajam. Kar pa ni težko, ker vsak dan delam z nosečnicami.

Kaj so sploh vzroki za tovrstne težave?

Tukaj je na tisoče faktorjev povezanih skupaj. Kar pa vam lahko povem iz lastnih izkušenj, večino težav izvira iz napačnega načina gibanja skozi dan. Večina žensk, tudi v nosečnosti, dela v pisarni ali pa neko drugo delo v statičnem položaju. In te statični položaji terjajo svoje žrtve. Najhujši problem nosečnic je stol. Tu mislim preveliko količino sedenja v nekem časovnem intervalu in napačen način sedenja. Se pravi, ne sedenje na sprednjem delu sednih kosti, ampak na zadnjem delu sednih kosti, predvsem na križnici in trtici. S tem spreminjamo fiziologijo medenice in zmanjšujemo porodni kanal. Na to temo bom pripravila tudi praktični video.

Takoj za sedenjem je problem pomanjkanje hoje oz. navadnega gibanja. Za nosečnico bi bilo priporočljivo da na dan prehodi vsaj eno uro, če ne dve, razdeljeni na 2 do 3-krat na dan. Pomanjkanje hoje tudi lahko privede do bolečin v križu. Vemo, da se v nosečnosti spremeni drža, spremeni se center gravitacije in to lahko vpliva na drugačne postavitve. Čeprav sem sama mnenja, da je narava poskrbela za to, da nas to ne bi smelo toliko iritirati, da pride do bolečin. Bolj je problem v vsej zgodovini gibanja, ki smo jo imele pred nosečnostjo. Tukaj šteje tudi gibanje v mladosti, recimo ritmična gimnastika, kakšne ekstremne oblike športa, ki so spremenile fiziologijo hrbtenice, medenice, podporo trebušnih mišic. Mogoče ste zaradi tega v nosečnosti razvile razmik trebušnih mišic, t.i. diastazo rektusov, ki vam daje slabšo oporo za vašo hrbtenico. Tukaj se da marsikaj storiti.

Nekatere nosečnice prisegajo na kolesarjenje, na sobno oz. kakršnokoli. Pri bolečinah v križu se opazujte ali ni po kolesarjenju mogoče še slabše. Gre za novo obliko sedenja in prisilno držo hrbtenice v neugodnem položaju.

Kaj še spada pod neustrezno gibanje?

Na prvem mestu je lahko to dvigovanje otrok. Na drugem mestu pa na splošno kako se dvigujemo, kako ustajamo, kako pobiramo predmete iz tal, iz pralnega stroja, kako si umivamo lase, zavezujemo čevlje. Vsakič pri tem šteje v kakšnem položaju je hrbtenica. Kako jo obremenjujemo, kje je zadnjica, kje so ritne mišice, kaj delajo hrbtne mišeice, kaj delajo kolki, kaj delajo kolena. Če bi živeli v naravi, bi bilo to gibanje povsem pravilno in naravno. Tako kot je pri naših otročkih do 3., 4. leta starosti oz. dokler ne grejo v šolo. Malo opazujte okoli sebe, vsi pravilno počepajo, pravilno pobirajo predmete, nikoli ne dvigne igračke z ukrivljeno hrbtenico, ampak z ravno hrbtenico preko počepa.

Potem pa zdrav in pravilen način žal v našem civiliziranem svetu zaradi okolja v katerem živimo (stoli, avtomobili, čevlji) izgubimo. Določene mišice se nam skrajšajo, ker toliko časa preživimo v prislinih položajih. In to nas ženske potem med nosečnostjo tepe, velikokrat že v prvi nosečnosti.

Katere so konkretne rešitve?

V naslednjih videih si bomo pogledali rešitve.

Prvič, Kako pravilno sedimo oz. kako prekinjamo sedenje. Drugič, kako pravilno pobiramo, vstajamo, se vlegamo, dvigujemo otroke in kako pravilno hodimo. Sledijo vaje, predvsem ustrezne raztezne vaje in pa določene krepilne vaje, morda za globoko trebušno steno. Ne pa za hrbtne mišice, to je zmotno razmišljanje, da če nas boli hrbet, utrjujemo hrbtne mišice. S tem lahko še povderimo spazem, ki drži bolečino.

Pomagamo si lahko tudi sami, z raznimi samomasažimi pripomočki (žogice, valj). Pomagajo tudi roke partnerja oz. usposobljenega manualnega terapevta ali osteopata, ki znam med drugim poravnati tudi medenico v nosečnosti. Tudi ostale dodatne alternativne metode kot so kineziotaping, ki da podporo nosečnici, ki nosi velik trebuh in veliko oprsje. Pomagajo tudi topli obkladki oz. termofor ali tople kopeli.

Izvor bolečine ni nujno samo mišično-skeletno-živčnega izvora. Bolečino lahko povzroči tudi neustrezna elastičnost oz. zakrčenost ligamentov maternice, ki se vpenja v vaše telo in tudi v križni predel. Največkrat prav zaradi sedenja so ligamenti zakrčeni: Kar zmanjšuje prostor otročku v maternici, kar ni dobro zanj, saj nima možnosti  oz. ima manjšo možnost postavitve v ustrezno obliko za porod. Hkrati te ligamenti vlečejo vašo križnico oz. križ in spreminjajo določene pozicije, zato vas potem boli.

Za to obstajajo tehnike sporščanja ligamentov maternice. Ena od njih je recimo rebozo tehnika, ki jo izvajate skupaj z vašim partnerjem. Ali pa recimo pozicija forward leaning inversion. Nekaj o tem bo še v naslednjih blogih.

NAPIŠITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here